سه شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۶۴۸۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
گفتگو با جواد فشنگچی، مدیر عامل آرد اطهر،

" آرد اطهر" در صنعت غذا با تولید 24 نوع آرد تخصصی حضور فعال دارد

گروه صنعتی آرد اطهر با رویکرد تبدیل شدن به تولید کننده برتر آردهای تخصصی کشور، فعالیت خود را از سال 1369 در استان آذربایجان شرقی آغاز نمود و از همان ابتدا با استقبال بینظیر مصرف کنندگان به عنوان یکی از موفقترین کارخانجات در منطقه شناخته شد.

گروه صنعتی آرد اطهر در این مسیر رشد و توسعه، علاوه بر متمایز شدن از لحاظ تکنولوژی و حفظ کیفیت برتر محصولات تولیدی خود، بیشتر تلاش خود را در راستای جلب رضایت مشتریان از لحاظ کیفیت متمرکز نموده است. بدین منظور میتوان افزایش مداوم ظرفیت تولید در طی سالهای گذشته تنوع سازی محصولات تولیدی و همچنین ایجاد و بهره گیری از بخش تحقیقات (R&D) و بخش ویژه کنترل کیفی و آزمایشگاه مرجع نام برد.

به همین سبب گپ و گفتی با حاج آقا جواد فشنگچی، مدیر عامل مجموعه فوق داشتیم که پیرامون آرد و مشکلات صنعت آرد انجام شد که با هم می خوانیم:

 

 فودنا: در ابتدا نسبت به معرفی کامل شرکت، زمان تاسیس و روند توسعه و پیشرفت آن توضیحات کاملی بیان کنید.

گروه صنعتی آرد اطهر، با هدف دستیابی به فرآیند تولید آردهای تخصصی و ارتقاء سلامت، بهداشت و تغذیه جامعه، فعالیت خود را از سال 1369 با تولید روزانه 80 تن و عرضه 3 نوع آرد متنوع شروع کرده است؛ و در گام بعدی با بهروزرسانی تکنولوژی ماشین آلات خط اول تولید و نصب و راهاندازی خط دوم با آخرین تازههای تکنولوژی روز دنیا و افرایش ظرفیت تولید به 600 تن در روز و عرضه 24 نوع آرد تخصصی متنوع، بیش از پیش در بازارهای هدف داخلی و خارجی حضوری فعال و فراگیر دارد.

 

فودنا: دستاوردهای شاخص شرکت شما در طول سالیان اخیر را نام ببرید

- دریافت گواهینامه کیفیت از سازمان غذا و دارو

- کسب تندیس برند برتر کشور در ششمین دوره کنفرانس بینالمللی برند برتر

- کسب رتبه درجه یک کارخانههای آردسازی از سازمان غله استان

- دارنده گواهینامه استاندارد ملی ایران (ISIRI)

- اخذ مجوز پروانه بهداشتی غذا و دارو (I. R. I. FDO)

- دارنده گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸

- اجرای سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی ISO ۲۲۰۰۰: ۲۰۰۵

- دارنده گواهینامه HACCP

- دارنده گواهینامه استاندارد سازمان حلال (HALAL WORLD)

- کسب تندیس در دومین همایش ملی مدیران نامآور در عرصه تولید، اشتغال و حقوق مصرفکننده

- کسب تندیس در چهارمین جشنواره کارآفرینان ماندگار صنعت

 

 فودنا: حجم عظیمی از گندم مورد نیاز کشور از استرالیا، قزاقستان و روسیه تامین میشود؟ آیا گندمهای خارجی را میتوان کاشت و بومیسازی کرد؟

با توجه به موقعیت جغرافیای ایران که به کشور چهار فصل معروف است؛ میتوان انواع مختلف گندم با میزان گلوتنهای مختلف را کاشت و بومیسازی کرد. برای این منظور مراکز مسئول، مانند مرکز تحقیقات کشت گندم (آبی و دیم) کشور با توجه به نیازهای متفاوت صنعت آرد، از نظر صنعتی و نانوایی میتوانند با برنامهریزی جامعی برای کشت گندم، به این مهم دست پیدا کرد.

 

فودنا: در رابطه با گندمهای وارداتی و نحوه نگهداری آنها در بنادر کمی توضیح دهید، آیا با توجه به روند موجود ساخت سیلوهای فلزی مقرون به صرفه است؟

بهترین نوع سیلو برای صدمه ندیدن گندم و حفظ آن از لحاظ کیفی و میکروبی سیلوهای نگهداری مکانیزه  و ذخیرهسازی استاندارد میباشد؛ اما به دلیل نبود تعداد سیلوهای کافی در بنادر شمالی و جنوبی کشور، به ناچار گندمهای وارداتی گاهاً در انبارها غیر استانداردی که به منظور نگهداری مواد غذایی ساخته نشدهاند؛ تخلیه و بارگیری میشوند که احتمال آلودگی آنها نیز وجود دارد.

 

فودنا: برای توسعه صادرات انتظارات شما به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح کشور از دولت محترم چیست؟

با توجه به تعداد بیشتر سیلوهای کشور نسبت به گندم تولیدی با تسهیل امورات اداری در جهت صادرات آرد از طرف کارخانجات آرد کشور سبب استفاده از ظرفیت بلامصرف و درآمدی زایی بیشتر برای کشور میباشد

فودنا: بسیاری از تولیدکنندگان آرد با مشکل بیکیفیتی گندم و بیماریهای مختلف آن از جمله «سنزدگی» مواجه هستند در این رابطه چه نظری دارید؟ و چه پیشنهادی برای برون رفت از این معضل دارید؟

همانطور که در بحث صادرات آرد و واردات گندم پژوهشکده و سازمان استاندارد کشور، کنترلهای لازم را انجام داده و در مورد گندمهای واردتی که میزان سنزدگی آنها بیش از حد مجاز باشد؛ اجازه ترخیص و و ورود به کشور داده نمیشود؛ در مورد گندمهای داخلی نیز، وزارت کشاورزی باید اقدامات ازم را در جهت مبارزه با سنزدگی و جلوگیری از بیکیفیتی آنها اجرا کند

 

فودنا:لطفا در رابطه با سند چشمانداز توسعه در صنعت آرد کشور و دلایل عقبماندگی از اهداف آن را توضیح دهید؟

وجود آردهای یارانهای باعث کند شدن روند ارتقا کیفیت در تولید آرد و عقبماندگی از اهداف صنعت آرد شده است و ارائه راهکارهای از طرف دولت مانند آزاد سازی کامل آرد مسلما اثرات مثبتی در افزایش کیفیت و ضایعات کمتری در این صنعت خواهد داشت.

 

فودنا: لطفا کمی در رابطه با گروه صنعتی اطهر، علت نامگذاری، حجم تولید و فعالیتهای آن توضیح دهید؟

 انتخاب نام اطهر به معنای پاکتر، از منظر پاکیزگی در صنایع غذایی نشان دهنده اهمیت بیشتر این موضوع می‌‍‌‌باشد؛ هماکنون کارخانه آرد اطهر، با تولید 200 تن آرد در روز مشغول فعالیت بوده و به زودی بعد از راهاندازی خط دوم تولید به صورت مجزا با ظرفیتی بالغ بر 400 تن، در مجموع 600 تن آرد با کیفیت و تخصصی مورد نیاز تمام مصارف را تولید و عرضه خواهد کرد.

 

فودنا: با توجه به اهمیت گروه صنعتی اطهر به سلامت جامعه، و مسئله آرد و نان کامل، کمی بیشتر در مورد آرد کامل و و فواید آن توضیح دهید؟

با توجه به نیاز بدن انسان به فیبر، آرد کامل یکی از بهترین منابع تامینکننده فیبر بدن میباشد؛ و در سالهای اخیر مصرف آرد کامل، در سطح جهانی افزایش چشمگیری داشته است؛ بنابراین عرضه نان با استفاده از آرد کامل اهمیتی دو چندان پیدا میکند؛ همچنین شایان ذکر است نانهای که از آرد کامل تهیه شدهاند از نظر ضایعات نیز دارای حداقل دورریز میباشند در صورتی که در مورد سایر نانها، میزان دورریز و ضایعات آنها در حدود 30 درصد میباشد.

 

فودنا: آیا با مشکلات خاصی در زمیه تولیدات خود مواجه هستید؟

مشکل خاصی وجود ندارد شاید میتوان در این مورد تنها به عدم تامین نقدینگی از سوی بانکها اشاره کرد.

 

فودنا: جایگاه صنعت شیرینی و شکلات را در صنایع غذایی چطور می بینید؟

در حالی که صنعت شیرینی و شکلات ایران توسعه یافته و محصولات صنایع فوق از جهت کیفی و کمی هم طراز با کشورهای مطرح در بازار جهانی است با توجه به افق روشنی که در روابط بین الملل با تحقق توافق تاریخی برجام دیده میشود بدیهی است جایگاه صنعت شیرینی و شکلات با اعمال مدیریت صحیح ارتقا چشمگیری خواهد یافت.




با توجه به نیاز بدن انسان به فیبر، آرد کامل یکی از بهترین منابع تامینکننده فیبر بدن میباشد؛ و در سالهای اخیر مصرف آرد کامل، در سطح جهانی افزایش چشمگیری داشته است؛ بنابراین عرضه نان با استفاده از آرد کامل اهمیتی دو چندان پیدا میکند

 


(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) ۱۱:۳۸
لاله
۱۳۹۵/۰۳/۲۹ United Kingdom
5
0
0

سلام/لطفا جهت رعایت بهداشت عمومی تحویل دهنده نان را با دستکش تحویل مشتری بدهند. با تشکر از زحمات


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها