شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۲۲:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۳۵۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فراورده های روغنی
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه خبر داد:

کرمانشاه اولین استان صادر کننده پروانه استاندارد لسیتین خوراکی در کشور

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه برای اولین بار در کشور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی لسیتن خوراکی توسط اداره کل استاندارد کرمانشاه برای واحد تولیدی کشت و صنعت ماهیدشت صادر گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه برای اولین بار در کشور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی لسیتن خوراکی توسط اداره کل استاندارد کرمانشاه برای واحد تولیدی کشت و صنعت ماهیدشت صادر گردید.
مدیر کل استاندارد کرمانشاه ضمن اعلام این خبر بیان داشت: اﻣروزه ﻟﺴﯿﺘبن یک اﻓزودﻧﯽ ارزﺷﻤند در ﻓناوری و تولید خوراک در ﺻﻨﺎﯾﻊ بوده و تعداد کاربردهای آن در ﺻﻨﺎﯾﻊ غذایی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎد ﻣﯽ‌ﺑﺎشد که ازجمله به عنوان یک امولسی فایر غذا، در کارخانه تولید مارگارین، مواد غذایی گیاهی و لبنیاتی که جایگزین شیر فرموله نوزادان بوده استفاده می شود. همچنین این فرآورده در پخت نان، در بهبود خمیر، حجم، همگن شدن و ماندگاری آن موثر است.
محمود رضا نیازی افزود: لسیتین خوراکی از فراورده های استراتژیک در صنایع غذایی به شمار می‌رود و قبلا از طریق واردات، نیاز کشور تأمین می شده است.
نیازی ابراز امیدواری کرد با توجه به قوانین بالادستی همچون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و افزایش پوشش استانداردها با  همکاری سازنده با مراکز علمی پژوهشی و تولیدکنندگان این‌گونه محصولات استراتژیک بتوان بستر مناسب جهت رفع وابستگی به واردات، از سایر کشورها را با استاندارد سازی محصولات تولید داخل، ایجاد نمود.
(شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴) ۲۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها