سه شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۴ / ۰۹:۱۸
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۲۹۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

اهمیت بازیافت روغن های دور ریز

سالانه حدود 5/2 بیلیون گالن روغن دور ریز در آمریکا تولید می شود بنا براین دفع مناسب این روغن یک مساله مهم است.

به گزارش واحد فنی و تحقیقات انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، با توجه به اثرات زیست محیطی دفع چربی بهتر است به جای دفع این مقدار چربی آن را بازیافت کرد.
دفع چربی های دور ریز در مکان های دفع زباله به آسیب های زیست محیطی بلند مدت منجر می شود علاوه بر این دفع روغن دورریز در منازل عموماً از طریق لوله های فاضلاب صورت می گیرد که منجر به انسداد لوله ها و آلودگی آب های زیر زمینی می گردد:
هر ساله در شهرسانفرانسیسکو حدود 5/3 میلیون دلار هزینه باز کردن لوله ها و فاضلاب که در اثر ریختن روغن مسدود شده است می گردد.
یک لیتر روغن دورریز یک میلیون لیتر آب زیر زمینی را آلوده می کند .
فواید بازیافت روغن های دور ریز :
 
در سال های اخیر بسیار از شهرداری ها طرح بازیافت روغن و چربی ها را اجرا کرده اند و شرکت های بسیاری در زمینه تحویل روغن های دورریز خود به مراکز مخصوص همکاری مناسبی داشته اند . بخش اعظم روغن بازیافت تبدیل به انواع سوخت های زیستی برای مصرف اتومبیل ها و گرمایش خانگی می شود تعدادی از فواید بازیافت به شرح زیر است :
1-    سوخت های زیستی حاصل از روغن های گیاهی تمیز تر می سوزند و نسبت به سوخت دیزل معمولی 78% کمتر کربن دی اکسید تولید می کنند .
2-    بازیافت روغن می تواند برای رستوران ها در آمد اضافی در قالب دریافت وجهی از شرکت بازیافت و یا کسر مالیات در پی داشته باشد .
3-    کاهشد انسداد سیستم فاضلاب
جالب است بدانیدکه در اروپا بیشتر از 80% روغن های دورریز تبدیل به سوخت زیستی می شود.
البته ناگفته نماند مزایای بازیافت روغن ها و چربی ها تنها با اجرای دقیق طرح های بازیافت و جمع آوری روغن حاصل می گردد بازیافت روغن به حفظ محیط زیست ، رونق اقتصادی و کشاورزی کمک شایانی می کند .
 
(سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها