جمعه / ۱۸ دی ۱۳۹۴ / ۲۳:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۲۶۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
محمدرضا رییسی نژاد، مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی:

شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول نمونه موفق خصوصی‌سازی / تاسیس بانک روستایی یکی از آرزوهای روستائیان است

به گزارش فودنا، محمدرضا رییسی نژاد، مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول نمونه بارز خصوصی‌سازی و واگذاری یک شرکت دولتی به بخش خصوصی است که سبب افزایش اشتغال، سودآوری و ارزش اسمی این مجموعه کشت و صنعت کشاورزی طی سال‌های اخیر شده است.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، نیز درباره‌ این شرکت و نتیجه‌ی واگذاری آن گفت: این مجموعه جزو بهترین واگذاری‌های بخش خصوصی است که طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته است، چرا که قبل از واگذاری آن این مجموعه سالانه حدود 300 میلیون تومان در سال سود داشت که هم‌اکنون به بیش از 10 میلیارد تومان رسیده است و در زمان واگذاری که ارزش اسمی این مجموعه 70 میلیارد تومان بود به بیش از 700 میلیارد تومان رسیده است.

رییسی‌نژاد اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول درصدد است تا بتواند با تمرکز بر تولید انواع بذر برای کشور 10 هزار شغل را در آینده ایجاد کند تا بتواند با ایجاد توسعه پایدار در روستاها امید به زندگی را در این مناطق محروم برای روستاییان افزایش دهد.

برنامه ریزی شده است که این کشت و صنعت به کانون اصلی تولید بذر مورد نیاز کشور تبدیل شود تا بتوانیم بذرهای گوناگونی از جمله ذرت کلزا، سبزی و سیفی و...  را  در کشور تولید کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت های این اتحادیه، آمادگی لازم برای دریافت مسئولیت‌های  شرکت خدمات حمایتی که مشمول واگذاری‌های اصل 44 است، را دارد.

وی یادآور شد: این اتحادیه اکنون مسئولیت توزیع کود شیمیایی را بر عهده دارد اما می‌تواند علاوه بر توزیع کود نقش تأمین آن را نیز به عهده گیرد.

کشت و صنعت رجایی دزفول 3

 

تاسیس بانک روستایی یکی از آرزوهای روستائیان

رییسی نژاد افزود: در گذشته‌های نه چندان دور پراکندگی جمعیت ایران به گونه‌ای بود که 70 درصد روستاییان و 30 درصد شهری بودند، اما امروز به دلیل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در روستا‌ها این نسبت کاملا برعکس شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تصریح کرد: اگر بانک روستایی را که یکی از آرزوهای روستاییان است با حمایت دولت بتوانیم تاسیس کنیم و با ایجاد اشتغال روستاییان را در روستا نگه داریم می‌توانیم این نسبت را کاملا تغییر دهیم. /فودنا

کشت و صنعت رجایی دزفول 2

کشت و صنعت رجیی دزفول 1

(جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴) ۲۳:۱۳
سعید رمضانی
۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
0

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بزرگان وقتی شرکت شهید رجایی بدون پارتی ثبت نام نمیکندچطور جمعیت روستا رو تو روستا نگه دارید من فرزند یه بازنشسته هستم که پدرم هم الان در قید حیات نیست متاهل هستم و شش نفر هم تحت تکفل دارم از بیکار هم بیکار ولی چون پارتی
ندارم پس باید خودم و فرزندانم از گرسنگی بمیریم با تشکر

ایرانی وفادار به انقلاب و رهبری
۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
0

ایجاد اشتغال طنز تلخ مردمان شهرهای حاشیه شرکت کشت و صنعت شهید رجایی. کسی نیست ازجناب آقای رییسی سوال بپرسد زمان شاه خاءن چقدر در این شرکت مشغول بودند الان بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب چند نفر مشغولند.آن زمان که حکومت مردمی نبوددیوار کشی فلزی نبود ولی الان که انقلاب متعلق به مردم است متاسفانه دیوار کشی فلزی سرتاسر اراضی شرکت را فرا گرفته این بدان معنی است که مردم .... هستند. امام ره فرمودند زمانی که کوخ نشینان کاخ نشین شدند فاتحه انقلاب را باید خواند . این کشور به کجا می رود.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها