یکشنبه / ۶ دی ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۶۲۴۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

ماجرای واردات برنج آلوده در کمیسیون کشاورزی پیگیری می شود/تکذیب آلودگی از سوی مسئولان مربوطه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای واردات برنج آلوده در کمیسیون کشاورزی پیگیری می شود، گفت:آلودگی برنج های وارداتی از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شده است.

محمد اسماعیل نیا  با انتقاد از واردات محصولات کشاورزی آلوده به داخل کشور گفت:متاسفانه ما شاهد قاچاق محصولات کشاورزی و آن هم از نوع آلوده به کشور هستیم که این شرایط سبب آسیب رسانی به واردات کشور می شود.

نماینده مردم کاشمر، ‌بردسکن و خلیل آباد درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متولیان امر اگر توان کنترل ندارند، به صراحت بیان کنند، افزود:مجلس آماده کمک به دستگاه های مربوطه در تمام زمینه ها است و با مدیریت منسجم می توان با قاچاق کالا مبارزه کرد.


ضرورت برخورد با مفاسد در گمرکات کشور

اسماعیل نیا با اشاره به مفاسد موجود در گمرکات کشور ادامه داد:باید به شدت با فسادهای موجود برخورد شود و افراد فاسد از کار برکنار شوند، و به جای آنها از افراد فرهیخته که تعدادشان نیز بسیار است، استفاده شود.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر واردات برنج آلوده به کشور، افزود: در خصوص تأمین سلامت مردم و تأمین امنیت غذایی و سلامت غذایی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت و صنعت دخیل هستند.


تکذیب واردات برنج آلوده از سوی مسئولان مربوطه

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه واردات برنج آلوده از سوی مسئولان مربوطه تکذیب شده است، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مطرح می‌شود و مسئولان در این ارتباط باید پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که در کشور ما برنجی با کیفیت بالا تولید می‌کنیم سالانه شاهد واردات بیش از نیاز این محصول به کشور هستیم.

علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی  در گفت وگو با رسانه ها شایعه توزیع برنج آلوده‌ و تاریخ مصرف گذشته را به هیچ وجه صحیح ندانست  و اعلام این خبر را بداخلاقی برخی رسانه‌ها دانست که تنها مردم را نگران کرد.
 
وی معتقد است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو کاملا بر فرایند توزیع محصولات غذایی از جمله برنج نظارت دارند و برنج‌های خریداری شده در فرایند آزمایش‌ها و تست‌های این دستگاه های نظارتی تایید و توزیع می‌شود و اگر محموله‌ ای تاریخ مصرف آن کمی بگذرد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بر آن نظارت کامل دارند و پس از گذراندن مراحل تست و آزمایش تاریخ مصرفشان تمدید می‌شود.
 
معاون وزیر کشاورزی خاطرنشان کرده که در یکی دو ماه گذشته‌، برخی از محموله‌های برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران تاریخ مصرفشان گذشت و طبق روال معمول پس از گذراندن مراحل تست وآزمایش از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان غذا و دارو برای توزیع و مصرف تا پایان امسال تمدید شدند.
(یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴) ۱۳:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها