شنبه / ۵ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۲۴۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

خطر وجود نگهدارنده بنزوات سدیم در رب های گوجه فرنگی خانگی

مدیر آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه در خصوص خطر وجود نگهدارنده بنزوات سدیم در رب های گوجه فرنگی خانگی هشدار داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر علی حشمتی گفت: امروزه باتوجه به تبلیغات منفی علیه محصولات صنعتی تمایل و گرایش مردم به سمت محصولات سنتی و فرآورده های تهیه شده به شکل خانگی افزایش پیدا کرده است.
 وی رب گوجه فرنگی را از جمله این محصولات برشمرد و افزود: تولیداین محصول  به روش خانگی روبه افزایش است و تولید کنندگان این محصولات با ادعای سالم بودن این فراورده‌ها در مقایسه با محصولات صنعتی نسبت به جذب مشتری برای محصول خود اقدام می کنند.
دکتر حشمتی اظهار کرد: بر اساس آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه کنترل غذا و دارو ی دانشگاه، بخش زیادی از رب های خانگی دارای نگهدارنده بنزوات سدیم در مقدارخیلی زیاد و در حدود هزار و 200میلی گرم در کیلو گرم و گاهی بیشتر از این می باشند و این در حالی است که استفاده از بنزوات سدیم در رب گوجه فرنگی ممنوع است.
  مدیر آزمایشگاه غذا و داروی دانشگاه افزود: بنزوات سدیم یک ترکیب نگهدارنده بوده و مانع کپک زدن رب می شود. و استفاده از این ترکیب فقط به مقدار اندک در بعضی از محصولات از جمله نوشابه و انواع سس ها مجاز است.
دکتر حشمتی یادآور شد: کپک زدن رب نشان دهنده ی طبیعی بودن آن است و این موضوع در مدت کمتراز دو تا سه روز در دمای اتاق روی می دهد. کپک نزدن محصول دلالت بر کیفیت آن نیست بلکه نشان دهنده حضور یک ترکیب نگهدارنده در این محصول است.
(شنبه ۵ دی ۱۳۹۴) ۱۱:۳۵
ناشناس
۱۳۹۴/۱۰/۰۵ Iran
0
0
0

بعد ار لبنیات و آبمعدنی و آبلیمو و......... حالا نوبته رب رسیده کارخانه های کنسروی آماده باشین


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها