چهارشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۲۲۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

ویژگی­های ماست یونانی

ماست یونانی به علت دارا بودن میزان کم­تر کربوهیدرات در مقایسه با ماست­ های معمولی برای بیماران دیابتی و افرادی که احتیاج به رژیم­ های کم کربوهیدرات دارند، مفیدتر است. همچنین این ماست برای کسانی که با عدم تحمل لاکتوز روبرو هستند و نمی­ توانند شیر مصرف کنند، انتخاب خوبی است.

کشور یونان که از دیرباز مهد تمدن مغرب زمین بوده، زادبوم دموکراسی، علوم سیاسی و بازی­ های المپیک است.  این کشور که از شمار کشورهای توسعه یافته محسوب می شود که  در سال 1981 میلادی به عضویت  اتحادیه اروپا درآمد.
وجود انگیزه ­های ورزشی در این کشور باعث شد برای ارتقا توان ورزشکاران، به سمت غذاهای با پروتئین بالا گرایش­ هایی ایجاد شود. چون مردم یونان  علاقه­ مند به استفاده از لبنیات بودند، این امر باعث شد بر روی لبنیات و اثرات آن بر توان­ زایی ورزشکاران در آن زمان دقت بیشتری داشته باشند. پس از به نتیجه رسیدن تحقیقات آنها در خصوص لبنیات به ویژه ماست و وجود پروتئین در آن، گرایش به خوردن ماست­ های غلیظ و چکیده در بین آنان شهرت پیدا کرد. از آن پس ماست­ های غلیظ به ماست های یونانی مشهور شد.
نقش پروتئین در ماست­ یونانی
بی­ تردید پروتئین یکی از ارزشمندترین مواد غذایی است و ماست یونانی با دارا بودن پروتئین بالا از ارزش تغذیه ­ای بالایی برخوردار است. ماست یونانی به علت پروتئین بالا، احساس سیری در افراد ایجاد می نماید.
ماست یونانی به علت دارا بودن میزان کم­تر کربوهیدرات در مقایسه با ماست­ های معمولی برای بیماران دیابتی و افرادی که احتیاج به رژیم­ های کم کربوهیدرات دارند، مفیدتر است. همچنین  این ماست برای کسانی که با عدم تحمل لاکتوز روبرو هستند و نمی­ توانند شیر مصرف کنند، انتخاب خوبی است.
این ماست چون از قوام  و طعم مطلوبی برخوردار بوده، در آشپزخانه هم به جای خامه ترش کاربری دارد.
ویژگی­های ماست یونانی
1.      ماست یونانی، ماستی پر پروتئین که در مقایسه با ماست­ های معمولی حدود سه برابر پروتئین دارد. (9 درصد پروتئین)

2.      هر 170 گرم ماست یونانی معادل 70-60 گرم گوشت بدون چربی، پروتئین دارد. این ماست توسط سیستم پیشرفته و به صورت تمام اتوماتیک با تکنولوژی خاص در شرکت پگاه زنجان تولید می شود.

3.      کلسیم، ماده مورد نیاز برای استحکام استخوان­ ها و عامل جلوگیری از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان­ ها است. این محصول با دارا بودن میزان کلسیم بالاتر می­ تواند یکی از منابع تأمین کنندة مهم کلسیم رژیم غذایی باشد.  

4.      با توجه به اینکه هر کیلوگرم از این محصول حاصل تغلیظ  3 کیلوگرم ماست معمولی تازه است، از این­رو مصرف آن با توجه به ارزش تغذیه­ ای بسیار بالا به همه افراد در هر رده سنی پیشنهاد می­ گردد و برای مصرف خانواده­ ها مقرون به صرفه است.

5.     این محصول صد در صد طبیعی بوده و فاقد هرگونه مواد افزودنی است.  

 
متخصصان شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با به دست آوردن تکنولوژی تولید ماست یونانی گام مهمی برای سلامت جامعه برداشته­ اند. پگاه تنها شرکت لبنی ا­ست که این تکنولوژی را در اختیار دارد و هر روزه با تولید این ماست و روانه آن به بازار مصرف  در تولید لبنیات و بهینه سازی  مشتقات شیری  نقش مؤثری ایفا نموده است. 
(چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۵
roza
۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
0

چرا در برچسب تغذیه ای ماست یونانی پگاه حرفی از پروتئین زده نشده حتی روی کل برچسب نیز جایی کلمه ی پروتئین دیده نمیشود چه برسد به سه برابر بودن آن

حسین
۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
0

دوستمون راست میگن،منم امروز میخواستم بخرم هیچ نشونی از پروتئین نداشت منصرف شدم

ماهی
۱۳۹۸/۰۵/۰۷ Iran
0
0
0

منم امروز ماست یونانی پگاه خریدم.‌‌ اصلا اسمی از پروتئین نیاورده!!!

مرعشی
۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
0

چرا هیچ نشانی از درصد پروتئین در مثلا ۱۰۰ گرم ماست نوشته نشده. در حالی که روی ماست های بونانی یا ایسلندی با برند های دیگه دقیقا نوشته شده چند گرم پروتئین خالص دارند. من هم خریدم ولی فردا میرم پسش میدم


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها