یکشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۱۷۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

استقبال اروپا و کانادا از پسته ارگانیک زرندیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در استان مرکزی گفت: محصول پسته ارگانیک این شهرستان با اقبال چشمگیری از سوی مشتریان اتحادیه اروپا و کانادا مواجه شده است.

احمد قره بیگلو  افزود: صادرات پسته شهرستان زرندیه به طور میانگین سالانه 200 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه کیفیت ارقام کشت شده، بیش از 75 درصد از محصول باغ های پسته زرندیه قابلیت صادراتی دارد.
وی گفت: بیشترین سطح باغ های پسته ارگانیک کشور در شهرستان زرندیه واقع شده و این شهرستان با بیش از سه هزار و 400 هکتار از این نوع باغ ، سهم بسزایی در ارزش افزوده اقتصادی کشور دارد.
وی ادامه داد: محصول پسته ارگانیک زرندیه به دلیل آلوده نبودن به قارچ افلاتوکسین، استعداد خوبی در حوزه صادرات غیرنفتی دارد.
قره بیگلو بیان کرد:نبود پایانه صادراتی پسته به عنوان یکی از عوامل کاهش صادرات این محصول ارزشمند است که با تکمیل و بهره برداری از آن زمینه صادرات پسته شهرستان با برند استان مرکزی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی شهرستان زرندیه به واسطه مجاورت با چهار استان پسته خیز کشور شامل قم، تهران، سمنان و قزوین محل مناسبی برای احداث و بهره برداری از پایانه صادراتی پسته است .
مدیر جهاد کشاورزی زرندیه گفت: جایگزینی الگوی کشت پسته به جای کشت محصولات آب بر به عنوان یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در زرندیه قابل اجراست که محصول پسته می تواند الگوی موفقی در این زمینه باشد.
شهرستان زرندیه با جمعیت 57 هزار و 153 نفر به مرکزیت شهر مامونیه در 70 کیلومتری تهران، 30 کیلومتری ساوه، و20 کیلومتری شهر جدید پرند واقع شده است.
استان مرکزی با بیش از 10 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت باغ های پسته، رتبه ششم تولید این محصول را دارد که از این میزان بیش از هشت هزار و 400 هکتار در زرندیه واقع شده است. ایرنا
(یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها