پنج شنبه / ۷ آبان ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۱۳۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

سامانه کارت هوشمند شیر رونمایی شد

برای نخستین بار در کشور، از سامانه کارت هوشمند شیر استان فارس در شیراز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و برخی نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

 سامانه کارت هوشمند شیر با هدف دسترسی به آمار و اطلاعات پیرامون دامداری ها، میزان تولید شیر ، آمار دامهای استان جهت برنامه ریزی و اجرای طرحهای مختلف راه اندازی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس چهارشنبه شب در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: این سامانه بمنظور بهره مندی دامداران ، تولیدکنندگان شیر و مراکز جمع آوری شیر طراحی شده و کارت هوشمند برای کنترل میزان شیر تولیدی هر دامدار به آنها ارایه می شود.
محمد مهدی قاسمی افزود: از این سامانه برای تخصیص عادلانه یارانه شیر و نهاده ها به گاوداران ، تقسیم بهتر نهاده ها، مکانیزه شدن سیکل پرداختها و جلوگیری از بروکراسی اداری و مکانیزه نمودن امور گاوداری ها استفاده خواهد شد.
وی دستیابی به اطلاعات دقیق و به روز تولید شیر و آمار دام ، شناسایی دامداران سنتی و صنعتی ، اجرای برنامه های اصلاح نژادی ، تغذیه ای ، جایگاه دام ، بهسازی و نوسازی واحدها را از مزیت های دیگر کارت شیر عنوان کرد.
قاسمی گفت: با بهره گیری از اطلاعات این سامانه می توان مناطق واقعی تولید شیر در استان را مشخص کرد و همچنین از هدر رفت وقت، سرمایه و انرژی جلوگیری کرد.
براساس این گزارش محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بمنظور بازدید و افتتاح برخی طرحهای کشاورزی وارد استان فارس شده و قرار است فردا سفری به شهرستانهای این استان از جمله استهبان داشته باشد.ک/ ایرنا
(پنج شنبه ۷ آبان ۱۳۹۴) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها