چهارشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۴ / ۰۸:۳۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۱۲۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تولید سالانه 34 هزار تُن گوشت در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان از تولید سالانه 34 هزار تُن گوشت در کردستان خبر داد و گفت: این میزان گوشت که انواع گوشت سفید و قرمز را شامل می‌شود، در 13 کشتارگاه فعال دام و طیور استان تولید می‌شود.

«کامران زیباکردار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه‌ی کردستان، اظهار کرد: تولید غذای سالم از جمله شعارهای هفته دامپزشکی است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت پرداختن به سلامت فرآورده‌های دامی است.

وی از تولید سالانه 34 هزار تُن گوشت در کردستان خبر داد و گفت: این میزان گوشت که انواع گوشت سفید و قرمز را شامل می‌شود، در 13 کشتارگاه فعال دام و طیور استان تولید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان تصریح کرد: به‌منظور نظارت بر رعایت بهداشت در تولید گوشت در کردستان سالانه 136 هزار مورد بازرسی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که کاهش سن کشتار از اصلی‌ترین سیاست‌های دامپزشکی است، اظهار کرد: در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است که توجه بیش از پیش به بخش آموزش یکی از مواردی است که همواره مورد توجه قرار گرفته است.

زیباکردار هم‌چنین از درج کد رهگیری بر روی محصولات دامی در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از طریق این کد، مشتریان می‌توانند با ارسال آن به سامانه پیامکی از تاریخ دقیق تولید و انقضای محصول، مشخصات فرآورده، نام مرغداری و سایر اطلاعات مورد نیاز در رابطه با محصول آگاه شوند.

وی یادآور شد: این کد از سه ماه گذشته در کردستان بر روی بسیاری از محصولات درج می‌شود و تا ماه آینده به‌صورت صددرصد در استان اجرا می‌شود.
(چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴) ۰۸:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها