سه شنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۱۲۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ظروف یکبار مصرف پلیمری بهتر است یا سلولزی

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی گفت : هرچند که استفاده از انواع ظروف یکبار مصرف کمک شایانی به پیشگیری از بیماریهای واگیردار کرده و در رعایت موازین بهداشتی ما را یاری داده است اما هر یک از این ظروف بخصوص پلیمری جهت مصارف خاص غذایی است

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی  گفت دمای بالا، مواد غذایی اسیدی و ترش و مواد غذایی چرب در بعضی از این ظروف باعث آزاد شدن ترکیبات شیمیایی از جمله منومرها و مواد افزودنی که احتمالا در تولید ظروف به آن اضافه شده می شود که تحت عنوان مهاجرت یونی نامیده می شود و برای سلامتی انسان در صورت استفاده مکرر مضر می باشد لذا توصیه کلی میشود که از انواع ظروف پلیمری در سرو و توزیع مواد غذایی داغ بالای 55 درجه سانتیگراد، مواد غذایی ترش و اسیدی و نیز مواد غذایی چرب خودداری شود.
مورکیان همچنین گفت :   ظروف سلولزی ( مقوایی ) بهترین ظروف یکبار مصرف جهت توزیع مواد غذایی گرم نظیر شیر، چای، آش و ... می باشد .
وی اضافه کرد : از همه عزیزان و عزاداران حسینی انتظار داریم از ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف در سطح کوچه و خیابان خودداری کنند و در ضمن هیئت های عزاداری پلاستیک یا سطل های زباله ای جهت ریختن زباله ها و ظروف یکبار مصرف به داخل آنها در اطراف هیات ها و حسینیه ها قرار دهند .
 
(سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها