چهارشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۱
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۰۹۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
گفتگوی فودنا با مسئول فروش جمانه :

اخذ مجوزهای دولتی و کپی برداری محصول مهمترین چالش ما

در هیاهوی نمایشگاه صنعت شیرینی و شکلات به سراغ نام آشنای جمانه رفتیم، محصولی که در هر زمانی و هر شرایطی می توان از آن در کنار چای، پذیرایی های خانگی و یا شرکتی به شایستگی استفاده نمود، بله این فرصتی بود تا با آقای کشمیری مسئول فروش این محصول خوب گپ و گفتی کوتاه بزنیم که با هم می خوانیم:

فودنا : در چهاردهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات در غرفه زیبا و جذاب جمانه رفتیم، لطفاً خودتون و معرفی کنید و راجع به تاریخچه فعالیت جمانه و پست سازمان خودتون مختصر توضیحی بفرمائید .

به نام خدا

کشمیری هستم و به عنوان مسئول فروش افتخار همکاری با جمانه را دارم. برند ما از سال 75 شروع به کار کرد. شروع فعالیت از یک کارگاه کوچک آغاز شد و بصورت سنتی مشغول به فعالیت بود که هنوز هم پابرجاست. بعد از چند سال توانستیم با طرح توسعه کارخانه شعبه ی دوم را با نام شهرک صنعتی بهارستان راه اندازی نمائیم و کارگاه سنتی نیز کماکان کلوچه های سنتی را به بازار عرضه می کند.  

در کارخانه جدید سعی کردیم یک کار نو و جدید انجام دهیم و این بار بیسکوئیت آرد جو را برای اولین بار در ایران با شهد توت به بازار عرضه کردیم که با استقبال بسیار خوبی هم همراه شد. همانطور که مستحضرید امروزه بیشتر مردم بدنبال مواد کم کالری و رژیم های غذایی هستند که این امر باعث شد تا به فکر توسعه دادن این محصول باشیم و سپس این محصول جمانه نام گذاری شد و این برند به نام آقای انصاری مدیر عامل شرکت ثبت گردید.

امسال به یاری خداوند توانستیم در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات پیشرفت های دیگری کسب نمائیم و رونمایی برند دیگری کنار جمانه با نام یوتاپ بود.

یوتاب در بحث سلامتی مردم بسیار تمرکز داشته و فعلاً فعالیت خود را با چند محصول شروع کرده است .

از دیگر فعالیت های جمانه، اولین تولید کننده بیسکوئیت آرد برنج در ایران هستیم که این محصول تا چند ماه آینده به بازار عرضه می گردد. یک نوع بیسکوئیت بدون شکر داریم، البته لازم به‌توضیح است که در جمانه هم شکر وجود ندارد ولی فروکتوز موجود است که قند مصنوعی هست و تبعات خاص خود را دارد ولی در بیسکوئیت بدون شکر هیچگونه قند و شکری موجود نیست و بیماران دیابتی و آن تعدادی که مشکلات قندی دارند می توانند این محصول را بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیش آید استفاده نمایند .

 

یوتاب در بحث سلامتی مردم بسیار تمرکز داشته و فعلاً فعالیت خود را با چند محصول شروع کرده است، از دیگر فعالیت های جمانه، اولین تولید‌کننده بیسکوئیت آرد برنج در ایران و بیسکوئیت بدون شکر برای عزیزانی که دیابتی هستند

 

غرفه جمانه - یوتاب 2


فودنا : شما در بخش تولید بسیار کوشا بودید. آیا در بخش صادرات نیز فعالیتی داشتید؟

کشمیری : همانطور که در جریان هستید ما یک مجموعه ای هستیم که از سال 75 شروع به فعالیت کردیم ولی خیلی زود توانستیم رشد کنیم و در بین مردم شناخته شویم. در ایران شکر خداوند فروش به قدری بالا بود که محصولی که تولید می‌شد در خود کشور به فروش می‌رفت و دیگر به صادرات نمی‌رسید. البته در سال های گذشته نه بطور جدی اما کم و بیش صادرات نیز داشتیم، به خصوص قبل از تحریم به کشور آمریکا که به راحتی محصولات خود را صادر می‌کردیم و بسیار مورد استقبال آنها واقع شده بود. اما بعد از تحریم ما دیگر قادر به صادرات نبودیم. ولی در سال های اخیر به کشور کانادا بسیار فعال صادرات داشتیم هدف ما در آینده این است که بتوانیم جمانه را جهانی کنیم و این محصول نه تنها در فروشگاه های ایرانی خارج کشور بلکه در فروشگاه های خارجی نیز عرضه شود .

از جمله کارهایی که در راستای توسعه در دست اقدام می باشد ابتدا تولید به میزان کافی جهت توزیع در داخل کشور و سپس راه اندازی صادرات و تولید محصول یوتاپ می باشد که خوشبختانه نمایشگاه امسال این فرصت را فراهم نمود. نماینده های کشورهای همسایه ایران مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ... در ین نمایشگاه بسیار استقبال خوبی از محصولات ما داشتند، ما در نظر داریم در فاز اول کشورهای همسایه ی ایران را ساپورت کنیم و بدنبال این امر هستیم تا کسی پیدا بشود و برند ما را به درستی معرفی نماید.

سئوالی که طرح می شود این است که فرق شما با شرکت های دیگر که تولیدکننده بیسکوئیت هستند چیست ، در این نمایشگاه فرصت خوبی پیش آمد تا به تقاوت جمانه با سایر بیسکوئیت ها بپردازیم . ما بیسکوئیت با آرد جو تولید می کنیم برای صادرات هم  برنامه های بسیار زیادی داریم که ابتدا باید به رشد تولید برسیم و سپس به بحث صادرات بپردازیم .


غرفه جمانه - یوتاب 8

 

فودنا : چهاردهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات را چگونه ارزیابی می کنید ؟

کشمیری : در نمایشگاه های خارجی سطح نمایشگاه به قدری بالاست که جای سئوال باقی نمی ماند، متاسفانه نمایشگاه ما کم و کاستی بسیار داشت اما از زمانی که نمایشگاه بین المللی در تهران انجام می شود کیفیت مطلوب تری پیدا کرده است و این امر بر روی محصولات ما بسیار تاثیر مثبت و بسزایی گذاشته است.

 

فودنا : آیا سال بعد هم در نمایشگاه شرکت خواهید کرد ؟

کشمیری : صد در صد سال بعد هم حضور خواهیم داشت. سال های قبل کمی دیرتر وارد عمل می‌شدیم ولی امروز که روز آخر نمایشگاه است برای سال بعد اقدام خواهیم نمود .

جمانه -کشمیری  

فودنا : اکنون فکر کنم این امکان در انجمن وجود داشته باشد تا غرفه های شرکت کننده در نمایشگاه در سال بعد نیز در جایگاه خود باشند.

کشمیری : بله مثلاً ما پارسال و امسال اطلاعی نداشتیم که مکان ما به چه صورتی است ولی همین جایگاهی که داریم برای ما در نظر گرفته شده بود ولی ما امسال زودتر اقدام خواهیم کرد تا جای مطلوب تر همراه با دید بهتری برای ما در نظر گرفته شود .

 

اخذ مجوز ها و شیوه ی آن به همراه کپی برداری از محصول چالش های مهم امروزه ی ما می‌باشد

مدیریت جمانه بر این باور است که ایده ی نو بهتر از کپی برداری است

 

فودنا : مهم ترین چالشی که شما دارید و با برطرف شدن آن جمانه می تواند در بحث اقتصادی و اشتغالی حرکت بهتری را انجام دهد کدام است ؟

کشمیری : بنظر من در بحث دولتی اخذ مجوزات لازم و شیوه های آن که همه با آن دست و پنجه نرم می کنند از مشکلات موجود است و موضوع دیگر که بحث مهمی است مساله ی رقبا می باشد، بدین ترتیب که اخیراً از روی محصول کپی برداری می شود که این امر بارها و بارها اتفاق افتاده که بازدیدکننده به غرفه ی ما مراجعه می کند و محصول را از نزدیک می ببیند و در غرفه دیگر هم مشابه محصول وجود دارد، طبیعتاً این امر جالب نیست و بیشتر شرکت ها با این مشکل مواجه هستند.

 

فودنا : منظور شما این است که اخلاق  رقابت، رعایت نمی شود؟

کشمیری : بله متاسفانه رعایت نمی شود و مدیریت جمانه در نظر دارد تا حرکت جدیدی انجام دهد و بر این باور است که ایده ی نو بهتر از کپی برداری و تقلید از یک برند و یا محصول هست .

 

فودنا : جمانه یعنی چه ؟

کشمیری : معنی لغوی جمانه یعنی مروارید جاودانه. البته در زبان های مختلف، معناهای متفاوتی دارد که این نام ایده ی شخصی پدر خدا بیامرز آقای انصاری می‌باشد.

 

فودنا: من بخاطر بسته بندی زیبا و محصولات سلامت محور به شما تبریک می گویم، در پایان اگر صحبتی یا انتقادی دارید مطرح بفرمائید ؟

کشمیری : حرف پایانی بنده این است که دست تولید کننده را از نظر ارگان های دولتی باز بگذارید تا تولیدکنندگان جای رشد و پیشرفت داشته باشند و امیدوارم که مسئولین ذیربط همکاری های لازم را برای رونق محصولات ایرانی انجام دهند .

غرفه جمانه - یوتاب 7


غرفه جمانه - یوتاب 3


غرفه جمانه - یوتاب 6

غرفه جمانه - یوتاب 5

غرفه جمانه - یوتاب 2

غرفه جمانه - یوتاب 1

 

 

فودنا : امیدواریم که بتوانید آینده ای بهتر از امروز را رقم بزنید

علی اکبر علیان نژادی

(چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها