چهارشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۶۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
غلامعلی سلیمانی، موسس کاله در گفتگو با فودنا:

حمل و نقل و امنیت عراق از مشکلات صادرات / محصولات ایرانی در اولویت خرید عراقی ها نیست / ماست سون در فروشگاه های دبی

غلامعلی سلیمانی ضمن اشاره به صادرات 203 میلیون دلاری سال گذشته به مشکلات عبور کالا در مرزهای عراق اشاره کرد و گفت: محصول بعد از اینکه از کارخانه آمل به سمت مرز عراق حرکت می کند، گاها با معطلی 2 روزه مواجه می شویم که در حالتی که کالا در نقطه صفر مرزی باشد و تاریخ مصرف کالا تمام شود، مجبور به معدوم نمودن آن می شویم.

موسس کاله در این گفتگو گفت: ما در صادراتمان به عراق مشکل حمل و نقل داریم، رانندگان ایرانی تا مرز عراق محصول ها را حمل می کنند و در صورتیکه کالا از مرز عبور کند به دلایل امنیتی رانندگان عراقی متصدی حمل و نقل می شوند که در صورت هرگونه نقص فنی ماشین، سیستم خنک کننده و یا نگهدارنده سرمایشی، کالا با مشکل مواجه می شود.

به عنوان مثال وقتی محصول از مرز ایران عبور می کند و به دلایل مختلف بین مرز ایران و عراق معطل می شود، امکان برگشت کالا نیز غیر ممکن می شود و با توجه به محدودیت تاریخ مصرف چاره ای جز معدوم کردن و یا آتش زدن محصول را نداریم، این مورد به دفعات پیش آمده است، حتی برای محصول هایی از کشورهای دیگر از جمله هلند هم اتفاق افتاده است و امری طبیعی است.

غلامعلی سلیمانی

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات قانونی صرفا علت این موضوع است گفت: شاید صرفا مشکل قانونی علت این تعویق ها و مشکلات نباشد اما موضوع امنیتی و عدم تمایل رانندگان ایرانی برای فعالیت در عراق از عوامل دیگر این معضلات است.

ایشان در این نشست گفتند: متاسفانه هر محصولی با هر استانداردی وارد عراق می شود که برای عراقی ها اولویت محصول های با کیفیت ابتدا محصول های اروپایی، ترکیه ای، اماراتی، روسیه ای و سپس ایرانی است که باید بگویم برای ارتقا این جایگاه نباید اجازه صادرات به هر مجموعه ای داده شود و این مشکل به ضرر اقتصاد ملی است.

سلیمانی با اشاره به استقبال عراقی ها از ماست سون گفت: ما توان پوشش نیاز کشور عراق را برای تامین این نوع ماست نداریم در ضمن اینکه ماست سون در بهترین هایپرها و فروشگاه های دبی هم عرضه می شود و طرفداران بسیاری دارد و این در حالیست که هیچ تفاوتی بین ماست سون داخلی و صادراتی ما وجود ندارد.

غلامعلی سلیمانی به عنوان بزرگترین صادرکننده محصولات غذایی ایران در پایان رسیدن به 300 میلیون دلار را از اهداف صادراتی در سال 94 برای شرکت کاله اعلام کرد.

ماست سون - کاله

(چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها