دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ / ۰۰:۵۰
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۰۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

کشت کلزا در مناطق دیم سردسیر ایران میسر است

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ایران از امکان کشت کلزا در مناطق دیم سردسیر کشور خبر داد

عبدالعلی غفاری،  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق تحقیقات و بررسی‌های محققان این موسسه ارقام برتر کلزا را می‌توان در کشت بهاره مناطق دیم سردسیر و در تناوب با گندم کاشت.

وی گفت: در سال زراعی جاری با کشت بهاره کلزا در دو منطقه دیم سردسیر کنگاور و سقز به ترتیب حدود  670کیلوگرم و یک هزار و 300کیلوگرم در هر هکتار محصول کلزا تولید شد.

وی افزود: در مناطق گرمسیر کشور نیز با رعایت توصیه‌های فنی این موسسه در زمینه تهیه زمین مناسب، رعایت عمق کاشت، تاریخ کشت و تراکم بوته ، عملکردهای مناسبی از کشت کلزا در این مناطق به دست می‌آید.

به گفته‌ی وی، با رعایت موارد مزبور در منطقه آبدانان ایلام از کشت نوع کلزای "هیبرید  ،" Hyola401یک هزار و  500کیلوگرم در هکتار و در منطقه تنگ فنی از شهرستان پلدختر از کشت همین نوع کلزا دو هزار و  200کیلوگرم در هکتار محصول تولید شد.

غفاری، افزود: طبق نتایج تحقیقات محققان این موسسه از کشت دیم پاییزه کلزای رقم "اکاپی" در منطقه نمین استان اردبیل نیز می‌توان دو هزار و 500 کیلوگرم محصول برداشت کرد.

شهرستان مراغه با  250هزار نفر جمعیت در  147کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ایران نیز در این شهرستان به مطالعات و تحقیقات علمی در عرصه کشاورزی می‌پردازد.

(دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶) ۰۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها