یکشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۰۰۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

کشک مهمترین ماده تامین کننده پروتئین بدن است

کشک یک ماده غذایی فوق العاده مفید برای تامین پروتئین بدن است و می تواند جایگزین تنقلات غیر مغذی برای اطفال شود.

به گزارشفودنا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی،  علی  نقابی کارشناس تغذیه با بیان این مطلب گفت: کشک خشک محصولی سنتی است  که از  جوشاندن ماست به دست می آید. این محصول  دارای  کلسیم  بسیار  بالا  بوده و با طعم خوش مورد رضایت کلیه مصرف کنندگان از  جمله کودکان  بوده  و بهترین استفاده درمانی  کشک جلوگیری و پیشگیری  از  بیماری  پوکی  استخوان  است.
نقابی در ادامه تصریح کرد: کشک یک ماده غذایی  فوق العاده  مفید برای تامین  پروتئین بدن  است و می تواند جایگزین  تنقلات غیر مغذی برای  اطفال شود. پروتئین کشک یکی از پروتئین های با ارزش بیو لوژیکی است.
 از ادویه  های  مفید استفاده  شده در  تهیه کشک  می توان شیرین  بیان  زیره  سبز وزرد چوبه را  نام  برد که  به  خواص  درمانی و سلامتی کشک افزوده  می شود خوردن  روزانه کشک به مادران  باردار برای تامین کلسیم  و پروتئین مورد  نیاز با ارزش بیو لوژیکی  بالا توصیه می شود. چربی  کشک نیز از  نوع چربی  با اسید های  چرب زنجیره  کوتاه  می  باشند که براساس  آخرین تحقیقات  در  بدن  ذخیره  نمی  شود  و به  انرژی  تبدیل  شود.
وی در پایان افزود: کشک یکی از محصولات سنتی خراسان شمالی است که برخی از کارگاهها با  ارتقای سطح  بهداشت  و رعایت مقررات  سازمان  غذا  و دارو  موفق به اخذ شناسه  نظارت  بهداشتی برای محصول کشک خشک  شده است .
(یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها