شنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۸
سرویس : مشاورین صنایع غذایی
کد خبر : ۶۰۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس مشاورین صنایع غذایی
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت

وزارت بهداشت از تولیدکنندگان محصولات غذایی سالم حمایت می کند

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه و سلامت گفت: سیاست کلی و اصلی وزارت بهداشت بهبود کیفیت صنایع غذایی است و از تولید کنندگان محصولات غذایی سالم حمایت لازم می شود

   به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز"، مرتضوی صفوی مدیر کل دفتر بهبود و تغذیه و سلامت وزیر بهداشت در پی بازدید از مراکز تولید
صنایع غذایع نمونه با حضور در کارخانه اسنک لینا در جمع خبرنگاران گفت: برخی از تولیدکنندگان در صنعت غذایی کشور نقطه عطفی به وجود آورده اند که وزارت بهداشت از آن ها استقبال می کند.
   وی افزود: سیاست های دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت بر پایه ارتقاء سطح کیفیت و بهبود صنایع غذایی کشور است و جلوگیری از مصرف برخی از محصولات غذایی کشور در این سیاست گنجانده نشده است.
   صفوی گفت: ارتقای سطح آگاهی والدین در مصرف تنقلات فرزندان خود امری واجب و ضروری است. چرا که استفاده از تنقلاتی که متولیان آن با تلاش های سازنده و سلامت محوری موفق به حذف فاکتورهای تهدید کننده آن شده اند نه تنها زیان آور نیست بلکه در برخی موارد مفید نیز است.
وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت از تولید کنندگانی که سلامت محوری را مد نظر گرفته و در جهت بهبود تغذیه گام بر می دارند، استقبال می کند و بازدید از این مجموعه ها و حمایت های لازم را در این زمینه به عمل می آورد تا سایر تولید کنندگان نیز به این سو گراییده شوند.
یوسف زاده مدیرعامل کارخانه یا شده گفت: پس از چند سال تلاش های مضاعف کارخانه اسنک لینا موفق به تولید محصولات خود با کیفیت بالا و کاملا طبیعی و کسب نشان سیب سلامت از وزارت بهداشت شده است.
   وی افزود: استفاده از رنگ های طبیعی و روغن هایی که ترانس آن ها نزدیک به صفر است و بسته بندی های با کیفیت، محصولی را تولید کرده که تقریبا در ایران بی سابقه بوده و اولین اسنک کاملا طبیعی در کشور است.
   یوسف زاده گفت: سال ها نگرش خاصی بر تولید تنقلات بود که تشویقی در آن دیده نمی شد اما باید توجه کرد که این گونه محصولات از سبد خانوار حذف نمی شود چرا که کودکان و حتی برخی از بزرگسالان تمایل زیادی به مصرف آن ها دارند.
   وی افزود: نگاه مثبت و سازنده در تولید این محصولات و حذف فاکتورهای تهدید کننده همچون رنگ های مصنوعی و روغن های ترانس بالا در اسنک می تواند این تنقلات را تبدیل به محصولی مفید و قابل استفاده در سبد خانوار کند.

(شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۶) ۱۴:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها