دوشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۰۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۹۷۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

میوه‌های قاچاق سلامت مردم را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی هشدار داد میوه‌های قاچاق حاوی مواد سمی غیراستاندارد است و مصرف آنها سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

ابوالقاسم حسن پور اظهار داشت:‌ هر گونه واردات مشابه میوه‌هایی که در داخل تولید می‌شود، غیرقانونی است و میوه‌هایی مانند انگور شیلی،  پرتقال، گریپ فروت، سیب و انبه به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد می‌شود.

وی هشدار داد: این میوه‌ها دارای مواد سمی غیراستاندارد و بیش از اندازه است و مصرف آنها سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

حسن پور با بیان اینکه واردات قانونی میوه‌ با نظارت دستگاه‌های مسئول انجام می‌شود و از نظر بهداشتی و سلامت تولید مورد تایید است، گفت: میوه هایی که به صورت قاچاق وارد می‌شود، هیچ‌گونه نظارتی بر آنها وجود ندارد و مصرف آنها خطرناک است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه باید از ورود و فروش میوه‌های قاچاق در بازر جلوگیری شود،  افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی ماده ۴۵ بند (ب) ورود و توزیع هرگونه نهاده، کالا و محصول کشاورزی مشروط به دریافت مجوز از وزارت جهادکشاورزی است، بنابراین فروش و توزیع میوه های قاچاق که مجوز وزارت جهادکشاورزی را ندارد، ممنوع است.

وی اضافه کرد: فروش این محصولات که عموماً از مجاری غیرمجاز و بدون دریافت شرایط قرنطیه‌ای و رعایت موازین بهداشت گیاهی وارد شده است، خسارت غیر قابل جبرانی به باغات می‌زند، ضمن اینکه وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت، سلامت میوه‌های قاچاق را از لحاظ وجود آفت و میزان سموم باقی مانده بررسی و تأیید نمی کنند.

 

مهر

(دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴) ۱۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها