دوشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۹۷۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

تولید شیر و ماست غنی شده با ویتامین دی (D)

محققان صنایع شیر ایران (پگاه) برای رفع این ضایعه نسبت به تولید محصولات غنی شده با کلسیم و ویتامین D مبادرات نموده و با موفقیت شیر و ماست غنی شده را تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

بنا به این گزارش بر پایه تحقیقات به عمل آمده، 90 درصد مردم دچار کمبود کلسیم و 75 درصد دچار کمبود ویتامین دی هستند. در بعضی نقاط کشور این آمار با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی با افزایش همراه است. این در حالی است که 2/2 میلیون نفر دچار پوکی استخوان هستند و تراکم استخوان جامعه ایران در دهه هفتاد حدود 14 درصد کاهش پیدا کرده است.
بر همین اساس محققان صنایع شیر ایران (پگاه) برای رفع این ضایعه نسبت به تولید محصولات غنی شده با کلسیم و ویتامین D مبادرات نموده و با موفقیت شیر و ماست غنی شده را تولید و به بازار مصرف عرضه کردند. در این خصوص شرکت پگاه آذربایجان شرقی به سبب تولید ماست پاستوریزه کم چرب و شیر استریل نیم چرب غنی شده با ویتامین دی-3 و پگاه گیلان ، کرمان، همدان بابت تولید شیر پاستوریزه و استریلیزه کم چرب غنی شده با ویتامین دی-3 از سازمان غذا و دارو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان ایمنی و سلامت (سیب سبز) دریافت کردند.
(دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها