سه شنبه / ۶ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۸۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خواستار برداشت به موقع پسته شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خواستار برداشت به موقع پسته به منظور حفظ کیفیت بهداشتی این محصول وجلوگیری ازآلودگی آن به‌آفت آفلاتوکسین شد

دکترمحمد تکلوزاده  در گفت وگو با خبرنگارایرناافزود: براساس اعلام موسسه تحقیقات پسته کشور و رسیدگی زودهنگام امسال این محصول، لازم است باغداران پسته نسبت به برداشت به موقع محصول خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محصول سالم و بهداشتی و تاثیر آن بر تجارت و صادرات پسته افزود: برداشت به موقع این محصول علاوه برحفظ کیفیت بهداشتی آن از آلودگی به آفت آفلاتوکسین جلوگیری می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه این استان بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصول پسته در کشور را دارا می‌باشد افزود:
این محصول مهم در صادرات غیرنفتی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی همچنین بر رعایت شرایط بهداشتی در هنگام برداشت پسته برای عرضه در بازارهای جهانی و تثبیت حضور دایم کشور در این بازارها تاکید کرد.

تکلوزاده افزود: به همین منظور ستاد ویژه‌ای در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و شهرستانها تشکیل شده است و اقدامات نظارتی با هماهنگی سایر دستگاههای عضو ستاد انجام می‌شود.

وی سطح زیر کشت پسته در استان کرمان را بیش از 300هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه حدود 200هزار تن پسته در این استان تولید می‌شود.

میانگین مساحت باغهای پسته استان کرمان دو هکتار برآورد شده و  15هزار پایانه نیز کار جمع‌آوری این محصول را انجام می‌دهند.

شمار بهره‌برداران محصول پسته در استان کرمان به 150هزار نفر می‌رسد و بالغ بر  1/5میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

علاوه برشرکت تعاونی پسته رفسنجان، شرکت ملی پسته ایرانیان نیزاز شهریور ماه پارسال به‌منظور پشتیبانی ازمحصول پسته وخریداین محصول ازتولیدکنندگان راه‌اندازی شده است.

(سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها