پنج شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۴ / ۱۲:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۸۶۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

۳۰ درصد اعضای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی باید از جوانان باشند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: بهتر است به جای اینکه کمیسیونی مستقل برای جوانان در اتاق بازرگانی تشکیل شود، ۳۰ درصد اعضای هر کمیسیون را به جوانان اختصاص دهیم.

 امیر کشانی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسئله که همچون کشورهای دیگر کمیسیونی برای جوانان در اتاق بازرگانی تشکیل دهیم، الگوگیری مناسبی نیست بلکه در یک فرآیند کارشناسی تصمیم بر این شد که ۳۰ درصد اعضای هر کمیسیون از جوانان باشند.

وی با بیان اینکه جوانان در کمیسیون ها به عنوان پشتوانه ای برای فعالان اقتصادی محسوب می شوند، ادامه داد: همچنین در راستای توجه به جوانان و بانوان، تشکیل معاونت جوانان و معاونت بانوان در ذیل ریاست اتاق بازرگانی استان اصفهان برای ایجاد تسهیل فضای کسب و کار کوچک نیز در اتاق اصفهان ایجاد شده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان یکی از اهداف اتاق را ورود فارغ التحصیلان به فضای کسب و کار دانست و اضافه کرد: تلاش اتاق در دوره جدید این گونه است که جوانان به جای علاقه مندی به استخدام تشویق به کارآفرینی شوند که طرح امید نمونه بسیار خوبی از این موضوع بوده است.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد سابقه جوانان جویای کار، تصمیم بر این است که اتاق بازرگانی جوانان را به صنایع معرفی کند.

همچنین اخوان نسب نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: امیدواریم در دوره جدید اتاق بازرگانی با مشارکت تمام فعالان اقتصادی بتوانیم در راستای تسهیل فضای کسب و کار قدم های موثری  برداریم.

وی با اشاره به اعمال اقتصاد مقاومتی در فعالیت های اتاق بازرگانی استان اصفهان، افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی با تمام قوا در برابر محدودیت های ایجاد شده قرار بگیریم و با آن مقابله کنیم و نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم که در این راستا بهبود فضای کسب و کار در دستور کار اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان ادامه داد: ایجاد همگرایی و هم افزایی میان تمام بازوهای اجرایی در استان برای بهبود فضای کسب و کار نیز از دیگر وظایف و مسئولیت های مهم اتاق بازرگانی به شمار می آید.

وی به مشکلات موجود در کمبود آب در بخش کشاورزی پرداخت و خاطرنشان کرد: باید برای برطرف شدن مشکلات مربوط به کم آبی، از سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی استفاده کرد، البته موضوع پیاده سازی سیستم های نوین آبیاری در کشاورزی، هزینه بر است و به همین دلیل کشاورزان نیاز به حمایت هایی در این زمینه دارند.
 
در دور جدید اتاق بازرگانی باید فضای جدید برای اصحاب رسانه ایجاد کرد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان گفت: نقش رسانه ها در جامعه بسیار موثر است و باید در دور جدید اتاق بازرگانی استان فضای جدید برای اصحاب رسانه ایجاد کرد.

مصطفی رناسی بیان داشت: رسانه ها بدون هزینه و دریافتی از سازمان های مختلف، بهترین نظارت و بازرسی را انجام می دهند و تنها کافی است به اصحاب رسانه میدان داده شود که در دوره جدید اتاق بازرگانی، فضا برای حضور و فعالیت اصحاب رسانه به وجود آمده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم پیش بینی شده که دولت موظف است تا قیمت ارز را به اندازه ما به التفاوت تورم داخلی از تورم کشور هدف، تسهیل کند که اتاق از دولت درخواست دارد این قانون (تسهیل نرخ ارز) را اجرا کند تا حق تولیدکنندگان پایمال نشود.

وی بیان داشت: واردات محصولات خارجی به داخل کشور، تمام صنعت کشور را تهدید می کند.

مرتضی بیشه دیگر عضو نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه باید فرهنگ مطالبه گری در جامعه شیوع پیدا کند، اظهار کرد: حدود ۶۰ کمیته در زیرمجموعه کمیسیون های اتاق بازرگانی استان اصفهان تشکیل شده است که باید در این کمیته ها و کمیسیون ها راهکارهایی پیدا شود تا اتاق بتواند در توسعه مباحث اقتصادی به دولتمردان کمک و یاری برساند.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان اصفهان یک ساختار سنتی و قدیمی داشت که در دوره جدید یک اتفاق تازه در آن افتاده و کمیسیون ها و کمیته ها گسترش زیادی داشته اند.

 

مهر

(پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴) ۱۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها