سه شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۲۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۸۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین:

دامدار و صنایع لبنی دو بازو برای پیشرفت و هیچ اقدامی به تنهایی برای یکی از این دو مورد امکان پذیر نیست / گردش 2250 میلیار تومانی اتحادیه بدون هیچ وثیقه / تأمین تمام نهاده‌های دامی از سوی اتحادیه دامداران استان قزوین

به گزارش خبرنگار فودنا، حسین نعمتی در نشست خبری در استان قزوین گفت: با توجه به تأمین تمام نهاده‌های دامی از سوی اتحادیه دامداران استان قزوین، انواع اسپرم‌های ایرانی و خارجی، جو، ذرت، سویا، سبوس، یونجه، سیلو، انواع کنجاله، دانه‌های روغنی، تفاله، علوفه، لوازم ماشین آلات و ادوات دامداری از مهمترین فعالیت‌های بازرگانی این اتحادیه است که در اختیار اعضای اتحادیه و استان های دیگر کشور قرار می گیرد.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین با بیان اینکه در مواقع لزوم واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران برای تنظیم بازار صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اتحادیه در راستای همکاری با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به منظور تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و ارائه به دامداران به صورت بلندمدت اقدام به واردات انواع نهاده‌های دامی و غلات از کشورهای مختلف می‌کند.

نعمتی ادامه داد: در این زمینه همکاری‌های مستمری با صندوق حمایت از توسعه دامپروری و تولیدات دامی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قزوین و همچنین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این اتحادیه با همکاری و نظارت سازمان تعاون روستایی استان قزوین در سال گذشته اقدام به کارگزاری، ساماندهی، خرید و تحویل شیر خام دامداران با نرخ مصوب به منظور کنترل بازار کرده است.

واردات 750 بز نژاد آلپاین و گوسفند رومانف برای اصلاح نژادی

حسین نعمتی در این نشست از واردات 750 رأس بز نژاد آلپاین و گوسفند رومانوف از کشور فرانسه برای کاربرد در طرح‌های اصلاح‌نژادی خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین ادامه داد: تاکنون حدود 23 هزار تن شیر خام از 70 دامدار صنعتی تحویل و مقدار یک هزار و 500 تن شیر خشک تولید شده است و در ادامه گفتند دریافت شیر از صرفا از دامداری های صنعتی صورت می گیرد و از دامداریهای سنتی توسط اتحادیه خریداری شیر خام صورت نمی پذیرد.

 

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین درباره طرح های واگذار شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی به اتحادیه دامداران استان قزوین آنها را به برشمرد و گفت: این طرح ها شامل طرح ثبت مشخصات و رکورد گیری دام اصیل، طرح اصلاح نژاد دام سنگین روستایی، طرح اصلاح نژاد دام سبک «تلقیح مصنوعی گوسفند»، ارائه خدمات فنی، آزمایشگاه آنالیز شیر و مواد غذایی، طرح تقویم بهای دامهای راکتور سلی و بروسلوزی و فعالیت های اصلاح نژاد است، که در دست اقدام می باشد.

گردش 2250 میلیار تومانی اتحادیه بدون هیچ وثیقه

به گزارش فودنا، حسین نعمتی به گردش مالی اتحادیه نیز اشاره کردند و گزارش دادند: در پایان سال 1392 حدود 2250 میلیارد تومان گردش مالی تعاونی روستایی بوده است که 1250 میلیارد تومان مربوط به اتحادیه دامداران می باشد.

در ضمن جالب توجه است که بگویم: این گردش مالی بدون هیچ وثیقه مالی  انجام شده است و به عنوان مثال هر بانک عاملی بخواهد این میزان چرخش اقتصادی را در صنعت مدیریت کند می بایست نصف املاک و دارایی های مشتریان را به عنوان ضمانت و وثیقه در اختیار بگیرد.

قزوین اولین عامل برای خرید تضمینی شیر

نعمتی درباره خرید تضمینی شیر گفت: پس از ابلاغ خرید تضمینی شیر خام از طرف دولت، اتحادیه و استان ما اولین مجموعه ای بود که اقدام به خرید تضمینی کرد و از آرذ ماه سال 93 تا کنون 23 هزار تن شیر خام خریداری شده است.

در استان قزوین از 1500 تن تولید شیر خام 1100 تن مربوط به دامداری های صنعتی و 400 تن مربوط به دامداریهای سنتی می باشد که با توجه به عدم خریداری شیر سنتی توسط اتحادیه باید گفت: مقداری از این تولیدات شیر سنتی بصورت خانگی و خانوادگی استفاده می شود و مقداری هم بصورت مستقیم به کارخانجات و مابقی هم در بازار فروخته می شود

نعمتی در این نشست در مورد شیر سنتی گفت: طبیعتا شیر سنتی دارای بار میکروبی بالاتر است که با پاستورازیراسیون صحیح از بین می رود

ایشان در مورد مبلغ خرید شیر گفت: بغیر از شیری که دولت بصورت تضمینی با مبلغ 1440 تومان خریداری می شود هیچ شیری با این مبلغ خریداری نمی شود و در بهترین شرایط 1200 تومان مبلغ خرید شیر توسط کارخانجات است

دامدار و صنایع لبنی دو بازو برای پیشرفت / هیچ اقدامی به تنهایی برای یکی از این دو مورد امکان پذیر نیست

ایشان در این نشست به دامداری ها و صنایع لبنی به عنوان دو بازوان یک پیکر اشاره کرد و گفت: کجای این قاعده ی کاری را می توان تصور کرد که شاهد دعواهای متعدد این دو بازو باشیم و انتظار پیشرفت را نیز داشته باشیم  در حالیکه برای رشد صنایع لبنی باید هم دامدار و هم صنایع لبنی در کنار هم باشند و هیچ تصمیم و اقدامی را به تنهایی برای یکی از این دو مورد امکان پذیر نیست.

 

ایشان یکی از دلایل مهم محوریت اتحادیه را برای مبادلات مالی و تامین اقلام مربوطه، کوچک بودن استان دانست و گفت: دامداران و صنایع لبنی مستقیا از طریق اتحادیه خرید و فروش های خود را انجام می دهند و در مورد مبالغ خود مستقیما با اتحادیه طرف هستند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین درباره تولیدات خوراک دامی اعلام کرد: تولید خوراک دام با ظرفیت شیفتی 80 تن  مرغوب ترین تولید را دارد و با درخواست بالایی که داریم هیچگونه نگهداری ای صورت نمی پذیرد و به دلیل تقاضای بالا با مشکل تولید مواجه هستیم.

دام زنده 10 هزار تومان و گوشت 45 هزار تومان

حسین نعمتی درباره علت گرانی گوشت نیز گفت: ما دام زنده را 10 هزار تومان می فروشیم ولی قیمت گوشت درب مغازه ها 45 هزار تومان که علت های مختلف از قبیل ساختار فروشگاهی و عرضه محصولات را دارد.

نعمتی درباره تاریخچه اتحادیه گفت: این اتحادیه در سال 75 زیر نظر سازمان تعاون روستایی استان قزوین تأسیس شده که اکنون 11 شرکت تعاونی و 5626 نفر عضو دارد.

(سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴) ۱۵:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها