دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۰۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۷۶۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

برگزاری کارگاه سراسری ذخائر ماهیان در چابهار

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه ذخایر ماهیان در منابع آبی با حضور کارشناسان محیط‌زیست سراسر کشور در چابهار برگزار شد.

محمودی افزود: استان سیستان و بلوچستان با 11 درصد مساحت کشور در جنوب شرقی ایران زمین و با احتساب مرز آبی، پهناورترین استان کشور است.

وی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای تنوع آب و هوایی متنوعی است، این استان در شمال، اقلیمی گرم، خشک و بیابانی و در عین حال در آن خشکی مثال‌زدنی آبستن بزرگترین تالاب بین‌المللی آب‌شیرین کشور است و چاه نیمه‌ها که چاههای طبیعی و مصنوعی نگهداری آب هستند در آن هوای خشک و بیابانی خودنمایی می‌کنند.

وی گفت: کمی پایین‌تر قله سر به فلک کشیده تفتان با بیش از 4000 متر ارتفاع در آسمان پر ستاره این استان دست‌اندازی می‌کند و اقلیمی سرد و کوهستانی را برای مرکز استان رقم زده در جنوبِ تفتان کمی پایین‌تر نخلستان‌های پربار ایرانشهر یادآور اقلیم گرو خشک دیگری در استان هستند. اقلیم آغشته به آفتابی سوزان و هوایی همیشه گرم و در جنوبی‌ترین ساحل کشور، سواحل مکران پرموج و خروشان اقلیمی جدیدِ گرم و مرطوب را با چشم‌اندازی بی‌انتها از دریا و توسعه را پیش ناظران به رخ می‌کشد.

محمودی افزود: کارگاه‌های آموزشی زیست بمنظور افزایش توان علمی و تحقیقاتی کارشناسان محیط‌زیست و در راستای اهداف زیست‌محیطی برای تعمیم و تنویر افکار عمومی از برنامه اصلی آموزشی سازمان محیط‌زیست است و در این راستا کارگاه آموزشی ذخایر ماهیان در منابع آبی در چابهار با حضور کارشناسان محیط‌زیست از سراسر کشور با حضور دکترخرازیان مقدم مدیرکل دفتر تنوع‌زیستی و حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی معضلات و مشکلات منابع ماهیان کشور و راه‌های مقابله با چالش‌ها و معرفی پتانسیل‌های موجود در راستا بهبود و کنترل شرایط مختلف در این زمینه مورد بحث و بررسی و آموزش قرار گرفت.

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها