دوشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۷۴۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برندسازی، راهکاری برای توسعه بازار زیتون طارم ‌

یک کارشناس کشاورزی برندسازی را راهکاری مهم در خصوص توسعه بازار زیتون زنجان دانست و گفت: کمتر کسی زیتون طارم را با نام واقعی‌اش خریداری کرده و مصرف می‌کند.

بهنام نظری، اظهار کرد: در شرایطی که برندی خوب و قابل اعتماد به بازار عرضه کنیم، قطعاً شاهد استقبال مردم از آن برند شده و بازار مصرف آن کالا توسعه می‌یابد. در خصوص محصولات کشاورزی نیز شرایط به همین صورت است و باید به دنبال ایجاد برند خاص برای زیتون طارم باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه زیتون طارم زنجان با نام زیتون رودبار به فروش برسد قابل قبول نیست، چرا که باغداران طارم تولیدکننده مادی و معنوی این محصول بوده و باید به نام همین منطقه نیز در بازار شناخته شود، هر چند عده‌ای عنوان می‌کنند که فرقی نداشته و بالاخره محصول باغداران به فروش می‌رسد، اما سوال این است که اگر مردم بدانند که منطقه‌ای به نام طارم در استان زنجان وجود دارد که بزرگ‌ترین تولیدکننده زیتون است، تمایل پیدا نمی‌کنند که برای خرید محصول اصل به این منطقه سفر کنند؟

این کارشناس کشاورزی خاطرنشان کرد: در این شرایط یقین بدانید که شاهد توسعه گردشگری و در ادامه توسعه صنایع جانبی در منطقه خواهیم شد و این در حالی است که باغدار طارمی در شرایط فعلی به دنبال خام‌فروشی محصول بوده و تمایل دارند فقط محصول خود را به فروش برسانند تا متضرر نشوند، در حالی که به‌راحتی می‌توان شرایط را به سود این افراد تغییر داد و توسعه همه‌جانبه منطقه را نیز شاهد بود.

 

ایسنا

(دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها