سه شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۰:۵۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۷۱۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فروش میوه با چند درصد سود؟!

قیمت بسیاری از اقلام میوه و تربار در مغازه‌های سطح شهر نسبت به میدان میوه‌و تره‌بار (عمده‌فروشی) بیشتر از سقف ۳۵ درصد سودی است که برای آنها تعیین شده است و این تفاوت قیمت در برخی اقلام به بیش از ۵۰ درصد هم می‌رسد.

قیمت هر کیلوگرم میوه و تره‌بار درمغازه‌های سطح شهر طبق اعلام اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران باید نهایتا ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به قیمت میدان میوه و تره‌بار عرضه شود، اما بررسی‌های میدانی خبرنگار ایسنا از مغازه‌های سطح شهر بیانگر این است این تفاوت قیمت در بیشتر اقلام بیش از ۳۵ درصد است.

هر کیلوگرم پرتقال که در میادین اصلی میوه ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شود با محاسبه ۳۵ درصد افزایش باید حدود ۴۷۰۰ تومان در مغازه‌ها فروخته شود، اما به طور متوسط در مغازه‌های سطح شهر بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان است.

همچنین قیمت سیب در میادین اصلی میوه و تره‌بار حدود ۴۰۰۰ تومان است و باید در مغازه‌ها ۵۴۰۰ تومان فروخته شود، اما سیب با قیمت حدود ۶۰۰۰ هزار تومان در مغازه‌ها دیده می‌شود.

اما این تفاوت قیمت در توت فرنگی بیشتر به چشم می‌آید، قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی در میدان تره‌بار ۵۰۰۰ تومان است، اما در مغازه‌ها حدود ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود در حالی که باید ۶۷۵۰ تومان فروخته شود.

همچنین خیار درجه یک کیلویی ۳۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر قیمت دارد، در حالی که با توجه به نرخ ۲۰۰۰ تومانی آن در میدان میوه و تره بار و احتساب سود ۳۵ درصدی باید حداکثر با قیمت ۲۷۰۰ تومان در مغازه‌ها عرضه شود.

طالبی و ملون هم باید تا سقف ۲۷۵۰ تومان در مغازها عرضه شود اما قیمت آن ۳۰۰۰ تومان است.

سیب زمینی کیلویی ۱۰۰۰ و پیاز کیلویی ۸۰۰ تومان در میدان میوه‌ و تره‌بار نیز باید به ترتیب در مغازه‌ها ۱۳۵۰ و ۱۲۰۰ تومان فروخته شوند، اما در بسیاری از مغازه‌ها قیمت هر کیلوگرم پیاز و سیب زمینی ۱۵۰۰ تومان است.

بر این اساس سود فروش بیشتر اقلام میوه و تره‌بار در مغازه‌های سطح شهر بیشتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد تعیین شده است و همان طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد تفاوت قیمت در مغازه‌ها و میدان میوه و تره‌بار در برخی اقلام تا بیش از ۵۰ درصد هم می‌رسد.

الف

(سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴) ۰۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها