یکشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۰
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۵۵۴۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی
گفتگو با مهندس فرهاد احرار، مدیر فروش ایمن ادوات آریا:

فلزیاب یک انتخاب صحیح به منظور مطمئن ساختن مشتری /دستگاه فلزیاب صنعتی یک الزام خط تولید

امروزه کارخانه ای را در جهان متمدن نمی یابید که مصرف کننده خود را از عدم وجود قطعات فلزی مطمئن نسازد. قطعات فلزی با منشاء آهنی یا غیر آهنی همواره جزء لاینفک مواد اولیه ورودی به کارخانجات بوده است . این فلزات که عمدتا با ابعاد میلیمتری قادر به شناسائی توسط چشم نیستند. می توانند تهدیدی بالقوه برای سلامت مصرف کننده محصولات مختلف غذائی باشد .

امروزه کارخانه ای را در جهان متمدن نمی یابید که مصرف کننده خود را از عدم وجود قطعات فلزی مطمئن نسازد. قطعات فلزی با منشاء آهنی یا غیر آهنی همواره جزء لاینفک مواد اولیه ورودی به کارخانجات بوده است . این فلزات که عمدتا با ابعاد میلیمتری قادر به شناسائی توسط چشم نیستند. می توانند تهدیدی بالقوه برای سلامت مصرف کننده محصولات مختلف غذائی باشد . به طوری که در کودکان که متاسفانه از عمل بلع بیشتر از عمل جویدن استفاده می کنند می تواند بسیار مخاطره آمیز باشد. به همین دلیل است استانداردهای بین المللی یکی از نکات مخاطره آمیز در امر تولید مواد غذائی را جلوگیری از ورود جسم خارجی از جمله انواع فلزات به محصول نهائی مکر را توصیه نموده اند.

بهمین خاطر به گفتگو با آقای فرهاد احرار مدیر فروش شرکت ایمن ادوات آریا (طراح و سازنده فلزیاب های صنایع غذائی و داروئی) با 17 سال سابقه پرداختیم که در زیر باهم می خوانیم:

فودنا: ابتدا بفرمائید، دستگاه فلزیاب صنعتی چیست؟

فرهاد احرار: فلزیاب یک انتخاب صحیح به منظور مطمئن ساختن مشتری از بابت نبود آلودگی های فلزی خطرناکی است که بالقوه در محصولات صنایع غذائی وداروئی موجودند . همچنین محدوده تشخیص فلزیاب باعث ایجاد امنیت برای ماشین آلات نیز می گردد  . به طوری که باعث دوام و اطمینان و ارتقاء کیفیت محصولات  و یک مزیت رقابتی نسبت به رقیبان  در این زمینه خواهد شد .

 

فودنا: میزان نصب دستگاه دیتکتور در صنعت و بیشترین دلیل عدم استقبال شرکت ها از این دستگاه در چیست؟

فرهاد احرار: خوشبختانه بسیاری از کارخانه جات تولید کننده مواد غذائی مجهز به سیستم متال دیتکتور یا همان فلزیاب صنعتی می باشند ،اما همچنان هستند کارخانه جاتی که با بهانه های گوناگون از تجهیز خطوط تولید خود به این سیستم طفره رفته به طوری که کلا ورود این اجسام فلزی میلیمتری را در مواد اولیه ورودی به کارخانه خود منکر میشوند، غافل از این که امکان آلوده شده محصول تولید شده به انحاء مختلف اجتناب ناپذیر می باشد .

عمدتا عدم اقبال این دسته از کارخانجات از خرید و نصب این سیستم قیمت بالای دستگاه مذکور البته از نوع خارجی آن و همینطور عدم اطلاعات کافی بازرسین مربوطه برای کنترل سلامت تولید محصول میباشد.حال اینکه سالهاست که شرکت ایمن ادوات آریا موفق به ساخت این سیستم در داخل شده اند که معمولا قیمت آن دربرخی از مواقع تا یک سوم مبلغ سیستم مشابه خارجی آن کمترمیباشد .

فودنا: حساسیت دستگاه مورد نظر تا چه اندازه می تواند تضمین کننده سلامت محصولات باشد؟

فرهاد احرار: از نظر حساسیت دستگاه های فلزیاب صنعتی باید بتوانند فلزات آهنی و غیر آهنی را با دقت یک تا 1/5 میلیمتر حداکثر طبق استاندارد های بین المللی شناسائی کنند، این سیستم ها با بهره گیری از امواج رادیویی قادرند محصول نهائی را حین عبور از روی خط مورد بازرسی قرارداده و بسته آلوده را از خط خارج سازند،به طوری که هیچ گونه اثر سوئی بر روی مواد اعمال نکرده و هیچ گونه اختلالی در پروسه تولید به وجود نمی آورند .

امروزه اطمینان از محصول نهائی ایمن پاشنه آشیل کارخانجات مواد غذائی در سرتاسر دنیا می باشد به طوری که همواره این دقدقه برای آنها وجود دارد که توسط مصرف کننده مورد تعقیب قضائی قرارنگیرند که هم اعتبارشان دچار خدشه نشود و هم از ضررهای هنگفت مالی از بابت پرداخت غرامت به  مصرف کنندگان در امان باشند .

فودنا: لطفا تعدادی از شرکت هایی که از سیستم فلزیاب ساخت شرکت شما بهره می برند نام ببرید.

فرهاد احرار: از شرکت هایی که از محصول این شرکت استفاده کردند می توان به مجموعه مینو، سویا سبحان، کیش چیپس، شیوا (پاستل شیبابا)، ستاره یخی آسی (ب.آ)، نوبر سبز، رامامهر ، پارسامهر آریا( لینانمکی) و بیسکویت گرجی اشاره کرد و همچنین تعداد زیادی از کارگاه های فراوری خرما و کشمش صادراتی مستقر در جای جای این سرزمین که اعلام اسامی آنها از این مجال و حوصله خارج است .

فودنا: سخن پایانی...

فرهاد احرار: امید است با توجه بیش از پیش تولید کنندگان عزیز که الحق تلاش بی وفقه آنان است که تولید را در این مملکت تداوم می بخشند روزی برسد که هیچ خط تولیدی بدون رعایت الزامات ایمنی محصولی را وارد بازار مصرف نکند ، در ضمن باید گفت علاقمندان برای اطلاعات بیشتر و جامع تر در مورد این محصول که برای شرکت ها و سلامت نهایی محصول الزامی است می توانند به آدرس الکترونیکی www.metal-detector.ir  مراجعه نمایند


اطلاعات تماس : 02632756741  -   09121341607

(یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳) ۱۳:۴۰
امیر موعظ
۱۳۹۳/۱۱/۱۹
5
0
0

با سلام خدمت آقای مهندس احرار از اطلاعات مفیدی که دادید ممنون ، من در مورد این دستگاهها شنیده بودم ولی نمیدونستم تولید کننده داخلی هم داره به زودی با شما تماس می گیرم با تشکر


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها