یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ / ۲۱:۴۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۵۱۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
رییس انجمن ماکارونی:

گندم "دروم" تولید داخل است

در حالی که مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی از صادرات گندم "دروم" خبر داده و می‌گوید کارخانه‌های ماکارونی به دلیل ارزان‌تر بودن گندم "دروم" خارجی، این محصول را وارد می‌کنند، رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی از واردات گندم "دروم" اظهار بی‌اطلاعی و اعلام کرد که کارخانه‌ها این محصول را همچنان از تولید داخل و از طریق بورس می‌خرند.

درپی انعقاد قرارداد تجارت ترجیحی میان ایران و ترکیه، قنبری - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی - اعلام کرد که با توجه به ارزان‌تر بودن گندم "دروم" در بازارهای جهانی، کارخانه‌های تولیدکننده ماکارونی ترجیح می‌دهند این محصول را وارد کنند لذا مقداری از گندم "دروم" داخلی به ترکیه صادر شده و محوله دوم نیز صادر می‌شود.

این در حالی است که آثاریان - رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی - در این باره به ایسنا، گفت: کارخانه‌ها این محصول را همچنان از تولید داخل و از طریق بورس می‌خرند و قیمت گندم "دروم" داخلی افزایش چندانی نسبت به سال قبل نداشته است.

وی افزود: تمام مواد تشکیل دهنده ماکارونی از گندم "دروم" نیست و در هیچ کشوری ماکارونی فقط با گندم "دروم" تولید نمی‌شود.

آثاریان در پاسخ به این که آیا گندم "دروم" وارد می‌شود؟ گفت: در حوزه گندم معمولی واردات داریم اما تاکنون نشنیده‌ام که در حوزه گندم " دروم" واردات داشته باشیم.

رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی درباره قیمت گندم "دروم" عنوان کرد: قیمت گندم "دروم" داخلی نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است و هر کیلوگرم آن 1150 تومان و هر کیلوگرم گندم معمولی نیز 1115 تومان است.

وی تصریح کرد که کیفیت گندم "دروم" در مناطق مختلف از جمله کرمان و خوزستان با یکدیگر متفاوت است.

آثاریان با بیان اینکه سال‌ها گندم "دروم" در داخل تفکیک نمی‌شده است، ادامه داد: چند سالی است که این نوع گندم بعد از اینکه کشت می‌شود، مورد تفکیک قرار می‌گیرد.

به گفته رییس انجمن صنفی کارخانجات ماکارونی، درحال حاضر گندم "دروم" در بورس کالا به فروش می رسد و کارخانه‌های بزرگ ماکارونی درخواست کرده‌اند که گندم "دروم" در بورس عرضه شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳) ۲۱:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها