سه شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۴۳۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

کارخانه آرد و نشاسته یاسوج پس از یک دهه از رکود خارج شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از 10 سال رکود، خط تولید نشاسته و گلوکز در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج آغاز به کار می کند.

داریوش دیودیده در حاشیه بازدید از کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج افزود: این کارخانه در اوایل دهه ۷۰ به منظور تأمین آرد و کمک به رونق بخش صنعت و کشاورزی استان راه اندازی شد.

وی اظهارکرد: محصولات این واحد صنعتی در دوران اوج فعالیتش تأمین کننده آرد استان و کشور و مواد مورد نیاز بخش عمده تولید شیرینی­جات در کشور بود و در دوره ای محصولات آن به خاطر کیفیت منحصر بفرد وارد عرصه صادرات شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال ۱۳۸۴ مشکلات رکود گریبان گیر این واحد صنعتی شد و نتیجه آن تعطیلی خطوط تولیدی آن تا سال ۱۳۹۲ بود.

دیودیده به آغاز تلاش‌ها برای بازگشایی این واحد صنعتی از سال ۹۲ اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های همه جانبه خط تولید آرد این کارخانه مجدداً وارد عرصه تولید شد و خط نشاسته که با فرسودگی و آسیب جدی مواجه شده بود مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همزمان تغییرات در خط گلوکز و اصلاح و بازسازی در خط تولید خوراک دام آغاز شد و پس از پیگیری‌های مستمر طی روزهای آینده و با حضور مسئولین کشوری و استانی خط تولید نشاسته افتتاح می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین در آینده‌ای نزدیک تولید گلوکز و خوراک دام در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج کلید خواهد خورد.

دیودیده عنوان کرد: با حمایت‌های دولت تدبیر و امید و پیگیری‌هایی که تمامی مسئولان استان نسبت به رشد و توسعه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد دارند، زمینه رشد و شکوفایی صنعتی بیش از پیش در استان فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارخانه‌های روغن بهرخش و قند یاسوج هم پس از سالها رکود به عرصه تولید برگشتند و این می تواند الگویی برای دیگر واحدهای تولیدی استان باشد.

 

 

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها