جمعه / ۵ دی ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۳۹۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر خبر داد:

تولید سالانه 432 تن عسل در قائم شهر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر از تولید سالانه 432 تن عسل در این شهرستان خبر داد

به گزارش فودنا، فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر از برگزاری یک دوره کلاس آموزش مهارتی پرورش زنبورداری صنعتی درجه یک با حضور بیش از 36 نفر از زنبورداران به مدت یک هفته در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این دوره آموزشی به منظور توسعه دانش و افزایش کارایی و مهارت زنبورداران، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر برگزار شد.

فرهادی خاطرنشان کرد: این دوره آموزش مهارتی با همکاری شرکت مشاوره ای فنی مهندسی زنبق طلایی برگزار شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر بیان داشت: در این دوره آموزش های لازم در خصوص انواع بیماری های زنبور، پرورش ملکه، انواع تغذیه کمکی کندو شامل تغذیه زمستانه و بهاره و ... به فراگیران ارائه شد.

وی افزود: شهرستان قائم شهر طبق آخرین سرشماری عمومی زنبورستان ها در سال 92، دارای 42 هزار کلنی زنبور عسل با میانگین عملکرد 10.2 کیلوگرم در هر کلین و تولید سالانه 432 تن عسل می باشد که 431 نفر زنبوردار در این صنعت مشغول بکار می باشند.

فرهادی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی و ترویجی طبخ ماهی ویژه دبیران و دانش آموزان دبیرستان دخترانه فجر نور این شهرستان نیز خبر داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر افزود: این دوره به منظور ترویج فرهنگ مصرف آبزیان، افزایش سلامت جامعه، معرفی ارزش های غذایی فرآورده های آبزی، معرفی تنوع بسیار زیاد ماهی، طبخ غذاهای مطبوع و ... از سوی اداره شیلات شهرستان قائم شهر و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد. 

 

 

 

(جمعه ۵ دی ۱۳۹۳) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها