یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۵۳۵۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

آزادسازی قیمت نان افزایش کیفیت را در پی خواهد داشت

رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان های صنعتی کشور ضمن تاکید بر آزادسازی قیمت نان و افزایش سهم یارانه نقدی مصرف کنندگان، گفت: آزادسازی قیمت نان ضمن ایجاد بازار رقابتی، افزایش کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

محسن لزومیان  افزود: پرداخت یارانه نقدی به مصرف کنندگان نان منجر به افزایش قدرت خرید اقشارآسیب پذیر، ایجاد فضای رقابتی در تولید کیفی نان و همچنین جلوگیری از هدررفت و ضایعات نان خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت یکصد و 50 واحد تولید نان صنعتی در اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان های صنعتی کشور، از افزایش صدور مجوز تولید نان صنعتی در کشور در یک دوره انتقاد کرد و افزود: این واحدها در حال حاضر به واحد های فعال، نیمه فعال و تعطیل تقسیم بندی می شوند.

رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان های صنعتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر 50 درصد از واحد های نان صنعتی در کشور فعال و مابقی تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

وی با اشاره به اختصاص آرد سهمیه ای 10 تا 150 تن در ماه به واحدهای تولیدکننده نان صنعتی در کشور، نظارت دستگاه های ذیربط بر چگونگی استفاده از سهمیه ها به خصوص در بخش اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنفی را ضعیف دانست.

لزومیان با اشاره به تبعیض موجود در تخصیص سهمیه آرد دولتی بین اتحادیه های صنعتی و صنفی نان در کشور، گفت: اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنفی در حال حاضر برای تولید نان های فانتزی از سهمیه آرد یارانه ای اما اتحادیه نان های صنعتی از این سهمیه محروم و برای تولید از آرد آزاد استفاده می کنند.

رییس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان های صنعتی کشور، تبعیض موجود ضمن ایجاد سوء استفاده های احتمالی، توان رقابت را از واحدهای صنعتی نان سلب خواهد کرد.

وی در همین ارتباط بر حذف یارانه پرداختی دولت به نان های فانتزی و پرداخت این یارانه به مصرف کنندگان تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها