یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۳۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی:

بازگشت قیمت لبنیات به سال 85 صنایع لبنی کشور را به سمت ورشکستگی می‌برد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور گفت: مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر بازگشت قیمت برخی محصولات لبنی به سال 1385، صنایع لبنی کشور را به سمت ورشکستگی می‌برد.

محمدرضا گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: اخیرا شورای اقتصاد مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه قیمت شیر با 5/2 درصد چربی، ماست تا چهار درصد و پنیر UF به قیمت‌های سال 1385 برگردد و مابقی محصولات از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند.

وی با بیان اینکه این سه محصول (شیر 5/2 درصد چربی، ماست تا چهار درصد و پنیر UF) حدود 80 درصد تولید کارخانجات را تشکیل می‌دهند، گفت: این درحالی است که امسال دستمزدها 10 درصد و هر کیلو شیر خام حدود 80 تومان افزایش قیمت داشته و سوال ما این است که با وجود این افزایش قیمت‌ها در مواد اولیه، چگونه کارخانجات محصول خود را به قیمت سال 1385 بفروشند، مگر چقدر سود در این صنعت است.

گنجی عنوان کرد: سال گذشته نیز ما به قیمت‌های سال 1384 برگشتیم که این تصمیم زیانی 100 میلیارد تومانی برای صنایع لبنی کشور داشت.

وی با بیان اینکه این تصمیم صنایع لبنی را دچار مشکل کرده و به سمت ورشکستگی می‌برد، اظهار کرد: خواست ما این است یا مجددا کار کارشناسی صورت بگیرد، یا اینکه اجازه دهند عرضه و تقاضا که یکی از اصول اقتصاد است بر قیمت‌ها حاکم شود یا اینکه اگر دولت می‌خواهد محصول با قیمت پایین‌تری در اختیار مردم قرار گیرد ضرر و زیان کارخانجات را پرداخت یا به گونه‌های مختلف از این صنعت حمایت کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با اشاره به اشتغال‌زایی بالای صنایع لبنی، گفت: در حال حاضر حدود 460 کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی با ظرفیت نصب شده 5/6 میلیون تن در کشور وجود دارد که این کارخانجات در بهترین شرایط حدود چهار میلیون تن شیر دریافت می‌کنند.

گنجی در پایان افزود: معتقدیم شیر خام تولیدی کشور کم است و دولت باید به توسعه دامداری‌ها کمک کند تا بین درخواست صنعت و شیر خام تولیدی تعادل برقرار شود، در غیر اینصورت دولت باید کمک کند شیر خشک با تعرفه صفر درصد وارد شود.

(یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۶) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها