یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۲۹۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

یارانه شیرخام بزودی به دامداران سراسر کشور پرداخت می شود/صنایع شیررا 1200 تومان می خرند

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: یارانه 225 میلیارد تومانی بهار سال 93 هنوز به حساب دامداران واریز نشده که بزودی با دریافت لیست دامداران سراسر کشور به حساب آنها واریز خواهد شد.

سیداحمد مقدسی  افزود: ابتدای هفته گذشته یارانه 225 میلیارد تومانی سه ماهه بهار امسال از سوی دولت به حساب وزارت جهادکشاورزی واریز شد و قرار است میان دامداران توزیع شود.

وی اظهار داشت: بنابراین از این پس پول یارانه شیرخام از طریق وزارت جهادکشاورزی با نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بین تولیدکنندگان شیرخام سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا دامداران باید قرارداد 3 ماهه ابتدای سال و صورت حساب ماهانه فیمابین کارخانجات و دامداران را به معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی استان ها ارایه کنند تا طلب آنها پس از بررسی مدارک به حساب شان واریز شود.

به گفته وی، همچنین طبق مصوبه دولت، صنایع لبنی مکلف به خرید شیر خام با قیمت مصوب 1440 تومان شده بودند که در آن صورت دولت باید با افزایش مجدد 11 درصدی قیمت فرآورده های لبنی موافقت می کرد.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر دولت اعلام کرد هیچ افزایش مجددی تا پایان سالجاری در نرخ فرآورده های لبنی نخواهیم داشت.

مقدسی گفت: در حال حاضر صنایع لبنی به مصوبه دولت عمل نمی کنند و هر کیلوگرم شیرخام را با قیمت 1200 تومان خریداری می کنند.

وی اضافه کرد: طبق توافق دولت با دامداران قرار بود، 300 میلیارد تومان یارانه به حساب وزارت جهادکشاورزی برای توزیع شیر رایگان در مدارس واریز شود که هفته گذشته 150 میلیارد تومان آن واریز و مابقی نیز بزودی تامین خواهد شد.

مقدسی گفت: در حال حاضر توزیع شیر رایگان مدارس نیز مراحل اجرایی خود را طی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳) ۱۳:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها