شنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۲۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

آزادسازی فرآورده‌های لبنی مصوب شده است/ مجلس به آزادسازی اعتراض دارد

نوری گفت: در تیرماه سال جاری بین وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تفاهم نامه‌ای مبنی بر آزادسازی قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی امضاء شد اما مجلس به آزادسازی اعتراض كرده است.

راضی نوری  اظهار داشت: با توجه به کاهش مصرف سرانه لبنیات و شیر درکشور مجلس به این مصوبه اعتراض کرد، اما دولت دیگر توان پرداخت یارانه را به دامداران و تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ندارد و ما باید شاهد این آزادسازی باشیم.  
 
وی در ادامه افزود: قیمت شیر که در حال حاضر ۱۴۴۰ تومان شده، اما در درب کارخانه تولیدکنندگان شیر را ۱۵۲۰ تومان قرار است خریداری کنند.

در ادامه عضو کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس ۸۵ درصد تسهیلات برعهده دولت و مابقی آن را کشاورزان پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دولت کاملا تسهیلات نوین آبیاری را پرداخت نکرده است، این تسهیلات به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و در برخی موارد نیز ما شاهد پرداخت ۱۵ درصد از سوی دولت هستیم.  
 

وی در پایان یادآور شد: باتوجه به تورم، افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی، قرارداد اجاره بهای زمین و نیروی انسانی بر این مسئله اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی اثر منفی داشته است. 

 باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها