شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۲۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه؛

تولید آب معدنی "یددار" با نام تجاری "فروهر"

مهندس "مهری" مدیر عامل شرکت "تجارت فروهر ایرانیان"، در گفتگوی با خبرنگار فودنا، اعلام کرد: اضافه کردن عنصر "ید" به آب معدنی برای نخستین بار درایران و همچنین خاور میانه انجام شده است، بدون اینکه هیچ تغییری در طعم، بو و رنگ آب معدنی تولیدی ایجاد نماید.

 

 شرکت "تجارت فروهر ایرانیان"، برای نخستین بار درایران و خاورمیانه اقدام به تولید آب معدنی "یددار" نموده است.

مهندس "مهری" مدیر عامل شرکت "تجارت فروهر ایرانیان"، با اعلام این خبر به خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران- فودنا، افزود:اضافه کردن عنصر "ید" به آب معدنی برای نخستین بار درایران و همچنین خاور میانه انجام شده است، بدون اینکه هیچ تغییری در طعم، بو و رنگ آب معدنی تولیدی ایجاد نماید.

 مهندس "مهری" در ادامه بیان داشت: از آنجا که کشور ما با کمبود "ید" مواجه است این اقدام اثر مثبتی بر روی بهداشت و سلامت عمومی خواهد داشت و با فرهنگ سازی و مصرف محصولات حاوی ید همچون نمک ید دار و آب معدنی ید دار، از بسیاری از بیماریهای شایع در زمینه کمبود "ید" جلوگیری می شود.

 

وی درادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی "Who" و استانداردهای اروپایی و امریکایی تائید شده است اما متاسفانه اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت با تولید و پخش این محصول موافقت نکرده است و نظر فنی خودرا در این زمینه به طور کامل اعلام نکرده است.

 

مدیر عامل شرکت "تجارت فروهر ایرانیان"، در پایان گفت: با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و تلاش مستمر دولت دراین زمینه امیدوارم که "تجارت فروهر ایرانیان"، بتواند با کمک مسولان ذیربط نقش کوچکی در جهت پیشبرد بهداشت و سلامت جامعه و همچنین صادرات غیر نفتی ایفا نماید.


 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نوع فعالیت و محصولات شرکت "تجارت فروهر ایرانیان" با شماره  44289093 تماس حاصل نمایید.

  

 

(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶) ۱۴:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها