شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۸۶ / ۱۳:۳۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۵۲۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

سالانه 10 تن عسل مرغوب در خرم آباد تولید می شود

زنبوردار نمونه کشوری در استان لرستان گفت: سالانه از 700 کندوی عسل حدود 10 تن عسل مرغوب در مجتمع زنبورداری در شهرستان خرم آباد به دست می آید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، اسدالله عالیخانی زنبوردار نمونه کشوری در استان لرستان در جمع خبرنگاران گفت: سال 66 مجتمع زنبورداری و تولید عسل را تاسیس کرده و مشغول به کار شدم. با فعالیت زیاد تولید عسل مرغوب را به 10 تن رساندم.
وی افزود: این 10تن عسل از 700 کندو به دست می آید که به طور میانگین می توان گفت که هر کندو 15 کیلوگرم عسل تولید می کند و این در حالی است که میانگین تولید هر کندو در استان 8 کیلو گرم است.
عالیخانی گفت: نحوه بسته بندی و آماده کردن عسل کار مهمی است که متاسفانه اکثر تولید کنندگان عسل آن را به درستی انجام نمی دهند و با نهادن ظرف عسل درون آب جوش خواص عسل را از بین می برند.
وی گفت: باید در تولید عسل علاوه بر استفاده از دستگاه های مکانیزه شیوه درست استفاده و ثابت نگه داشتن طعم و خواص عسل را دانست.
عالیخانی گفت: علاوه بر عسل فراورده های جانبی دیگری را نیز می توان از آن به دست آورد مانند معجون که تا 10 برابر ایمنی بدن را افزایش می دهد. به طور کلی 2 تن فراورده های جانبی عسل حاصل این مجتمع است.
وی در آخر گفت: نژاد زنبورایرانی از بین رفته است وملکه های خارجی دورگه با ملکه های ایرانی لقاح پیداکرده و نژاد زنبور ایرانی را از بین برده اند

(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها