شنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۵
سرویس : سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی
کد خبر : ۵۲۷۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سلامت- میوه، سبزیجات و گیاهان خوراکی

مصرف روزانه موز، خطر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد

مصرف متعادل و روزانه موز، می‌تواند خطر برخی از بیمارِ‌های مزمن را کاهش داده و همچنین از بروز برخی از بیماری‌های عضلانی و مفصلی نیز پیشگیری کند.

نریمان سعادتی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: میلیون‌ها نفر در دنیا گرفتار مشکلات و بیماری‌های مزمن هستند که یکی از دلایل اصلی این بیماری‌ها، بی توجهی به وضعیت غذایی است.

وی با اشاره به تاثیر برخی از مواد در کاهش خطر بیماری‌های مزمن، تاکید کرد: مصرف متعادل و روزانه موز، می‌تواند خطر برخی از بیماری های مزمن را کاهش داده و همچنین از بروز برخی از بیماری‌های عضلانی و مفصلی نیز پیشگیری کند.

سعادتی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی از مهمترین بیماری‌های مزمن هستند که مصرف روزانه موز می‌تواند خطر ابتلا به آن‌ها را کاهش دهد.

وی افزود: موز دارای ویتامین‌ها و املاح بسیار خوبی است که علاوه بر مشکلات جسمی، می‌تواند به برطرف شدن برخی از مشکلات روانی نیز کمک کند.

سعادتی خاطر نشان کرد: برای اینکه تاثیرات مصرف موز بر روی سلامتی بیشتر نمایان و ظاهر شود، بهتر است در چگونگی مصرف این میوه و گنجاندن آن در برنامه غذایی روزانه، با یک پزشک و یا متخصص تغذیه مشورت لازم صورت گیرد.
(شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها