چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۳ / ۱۶:۵۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۵۱۹۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

برخی روغنهای زیتون عرضه شده در بازار غیراستاندارد است

مدیرعامل خوشه صنعتی زیتون رودبار گفت: مهمترین چالش بازرگانی زیتون، استقبال کم مشتریان به علت کیفیت پایین زیتون و محصولات فرآوری شده از جمله روغن آن است.

، رمضانی ملک رودی خاطرنشان کرد: با ایجاد آزمایشگاه ارزیابی حسی زیتون و براساس آزمایشهای انجام شده در این آزمایشگاه، مشخص شده است برخی روغنهای استحصالی که تاکنون از زیر ذره بین کارشناسان استاندارد و تحقیقات صنعتی گذشته و به عنوان روغن زیتون استاندارد در بازار عرضه می‌شد، استاندارد نبوده است. بر این اساس اخیرا دوره‌ای در این باره برای کارشناسان استاندارد و تحقیقات صنعتی برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: خوشه‌های صنعتی به منظور ارتقای صنایع کوچک ایجاد می‌شود. خوشه زیتون رودبار متشکل از تعدادی از واحدهای مرتبط با زیتون از جمله باغداران و دلالان بازار زیتون، صاحبان کارگاه‌های سنتی و خانگی، واحدهای بسته‌بندی و فرآوری و واحدهای صنفی عرضه زیتون است که فعالیت خود را از سال 91 آغاز کرده است.

رمضانی ملک رودی خاطرشان کرد: بررسی میدانی و رصد فعالیت تمامی واحدهای کوچک و بزرگ بسته بندی و فرآوری زیتون و جمع‌آوری آمار و اطلاعات بخش تولید، فرآوری و بازرگانی زیتون گام نخست برای رشد فعالیت این خوشه است.

وی افزود: اعزام صاحبان واحدهای فرآوری و بسته‌بندی به خارج از کشور و آشنایی با تکنولوژی و فناوری روز دنیا، تدوین و انتشار کتابچه استاندارد زیتون در آینده نزدیک، معرفی و ایجاد محصولات جانبی جدید از جمله تفاله زیتون برای خوراک دام و همچنین ارائه طرحهای جدید از جمله تولید عرق برگ زیتون، تولید دمنوش، سُس، کلوچه و رستوران اختصاصی غذاهای زیتون از جمله برنامه‌های این خوشه است.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳) ۱۶:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها