یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۱۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

بازدید مسجد جامعی و شهردار منطقه 18 از پگاه تهران + گزارش تصویری

جمعه 14 تیرماه ، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود از کارخانه شیر پاستوریزه (پگاه) بازدید کرد . در این بازدید سعید نوروزی شهردار منطقه 18 و همچنین دکتر رحمت‌الله حافظ رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ، مسجد جامعی را همراهی کردند . بازدید از بخش‌های مختلف شرکت از برنامه‌های اصلی تهرانگردی بود . مسجدجامعی در حاشیه بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، از نزدیک با فعالیت پرسنل و مجموعه شرکت شیر پاستوریزه آشنا شد

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی پگاه تهران، جمعه 14 تیرماه ، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در ادامه تهرانگردی خود از کارخانه شیر پاستوریزه (پگاه) بازدید کرد . در این بازدید سعید نوروزی شهردار منطقه 18 و همچنین دکتر رحمت‌الله حافظ رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ، مسجد جامعی را همراهی کردند . بازدید از بخش‌های مختلف شرکت از برنامه‌های اصلی تهرانگردی بود . مسجدجامعی در حاشیه بازدید از شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، از نزدیک با فعالیت پرسنل و مجموعه شرکت شیر پاستوریزه آشنا شد و دقایقی را با مهندس جریان مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، گفت‌وگو کرد .

پگاه تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این نخستین کارخانه شیر پاستوریزه در ایران است ، اظهار داشت : این کارخانه به لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد و باید سابقه تاریخی آن به شکلی در معرض بازدید علاقه مندان قرار گیرد .

وی افزود : ما باید برای حفظ حافظه تاریخی کشورمان تلاش کنیم . حفظ دستگاه های اولیه شرکت  شیر پاستوریزه و نشانه‌هایی که در این شرکت  وجود دارد جزو حافظه تاریخی صنعت شیر در کشور ماست که باید حفظ شود و پیشنهاد داد :  با توجه به تاریخ این محل ، تمام اسناد ، تجهیزات اولیه و محصولات این کارخانه جمع آوری و به موزه صنعت شیر ایران تبدیل شود . این پیشنهاد مورد موافقت مدیرعامل شرکت قرار گرفت و قرار شد موزه صنعت شیر در این شرکت راه اندازی گردد .

وی گفت : با توجه به ظرفیتی که شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران دارد ، این مجموعه می‌تواند به یک مجموعه صنعتی شیر در کشور تبدیل شود که امیدواریم تمهیدات این کار در اسرع وقت صورت گیرد .

از دیگر بخش های بازدید عضو شورای شهر تهران در شرکت  شیرپاستوریزه پگاه تهران ، تصفیه خانه ای در قلب این شرکت بود که تهرانگردان از آن بازدید کردند و درباره آلودگی های زیست محیطی و بوی نامطبوع فاضلاب سوال هایی مطرح کردند .

پس از توضیح کارشناسان و با پیشنهاد مسجدجامعی و استقبال مهندس جریان مدیر عامل شرکت ، مقرر شد این واحد تولیدی شرایطی را برای استفاده همسایگان از فضای سبز محوطه فراهم آورد و همچنین امکان استفاده فضای سبز شهری از آب حاصل از تصفیه فاضلاب این شرکت فراهم آید و این موضوعات با امضای تفاهم نامه ای مابین شهرداری منطقه و شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران عملیاتی شود .

احمد جریان مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، با تأکید بر اینکه در محصولات لبنی این شرکت  به هیچ عنوان از روغن پالم استفاده نمی‌شود ، گفت: قطعاً با کارخانه‌هایی که از این روغن گیاهی در محصولاتشان استفاده می‌کنند که البته تعدادشان هم کم است ، باید برخورد شود .

وی با اشاره به اینکه در محصولات لبنی شرکت  پاستوریزه پگاه تنها از چربی‌های محصولات استفاده می‌شود ، گفت: هم‌اکنون 1050 برند لبنی در کشور وجود دارد .

مدیرعامل شرکت پاستوریزه پگاه تصریح کرد : این شرکت اقدامات خوبی را نیز برای توزیع شیر در مدارس انجام داده است و امسال پیشنهاد شده است که شیر مدارس به صورت غنی شده و با قیمت معمولی عرضه شود .

 مهندس جریان ادامه داد :  محصولات برگشتی کارخانه شیر پاستوریزه نیز در یک برنامه‌ریزی انجام شده و با مخلوط ذرت گیاهی خوراک دام‌ها خواهد شد .

موسوی مدیر روابط عمومی پگاه تهران ، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگسازی مصرف شیر در پگاه  وتعامل گسترده این شرکت با شهرداری ، همچنین پایین بودن سرانه مصرف شیر در کشور و خطرات ناشی از آن ؛ خواستار یافتن راهکاری مناسب در راستای حل معضل کمبود مصرف شیر در شورای شهر تهران شدند تا در آینده ای نه چندان دور تدابیری در این خصوص اتخاذ گردد .

 

(یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها