جمعه / ۱ تیر ۱۳۸۶ / ۱۵:۴۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

بیش از 13تن مواد غذایی فاسد در جیرفت کشف شد

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان جیرفت اعلام کرد: بیش از 13تن مواد غذایی فاسد طی دو ماه گذشته توسط بازرسان این مرکز در این شهرستان کشف شده است.

مهندس" فتحعلی آلپلو" روز چهارشنبه به ایرنا گفت : این مقدار مواد - غذایی فاسد بلافاصله با دستور مسوولان مربوطه و نظارت آنان معدوم شده است.

او افزود: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط این مرکز در قالب گروههای ثابت و سیار از مراکز توزیع موادغذایی در این شهرستان روزانه بازدید دارند.

وی همچنین از ساکنان این شهرستان خواست در صورت مشاهده عرضه موادغذایی فاسد در فروشگاهها به مرکز بهداشت گزارش نمایند.

مهندس آلپلو در ادامه با توجه به فصل گرما مهمترین شاخص‌های بهداشتی را کنترل و سالم‌سازی آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی ذکرکرد و افزود:
این مرکز روزانه توسط کارشناسان و بهورزان خانه‌های بهداشت از تمامی شبکه‌های آبرسانی شهر و روستا بازدید و اقدام به کلرسنجی می‌شود.

او گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی مصرفی اهالی این شهرستان سالم می‌باشد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آلوده بودن آب آشامیدنی به این مرکز منعکس نشده است.

مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان جیرفت با اشاره به این که در فصل تابستان بیشتر بیماری‌های روده‌ای ناشی از مصرف آب آشامیدنی غیربهداشتی و سالم شایع است، از مردم منطقه خواست هرگز از آب مشکوک برای آشامیدن استفاده نکنند.

وی همچنین در خصوص مصرف بی‌رویه سوسیس و کالباس توسط اهالی این شهرستان به علت افزایش نرخ فرآورده‌های گوشتی هشدار داد، خواستار توجه بیشتر به شاخص‌های بهداشتی و استاندارد این محصولات در هنگام خرید شد.

در شهرستان جیرفت واقع در جنوب کرمان حدود 300 هزار نفر زندگی می‌کنند.

(جمعه ۱ تیر ۱۳۸۶) ۱۵:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها