شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۵۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

یارانه شیر صرف زیر ساخت‌های کشاورزی شود

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: دولت به جای پرداخت یارانه به تولید شیر که گاهی به دست تولید‌کنندگان هم نمی‌رسد، باید یارانه را صرف تجهیز زیربخش‌های کشاورزی کند و زیرساخت‌های بخش کشاورزی و مسائل مربوط به آب را تأمین کند.

سید موسی رهنمایی رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: تا سال 1330 دامپروری در کشور کاملا به صورت سنتی بود و تا آن زمان مشکلی برای تأمین علوفه در کشور وجود نداشت.

وی افزود: از سال 1330 به بعد دام‌‌های خارجی وارد کشور شد و تا سال 1370 یعنی به مدت 40 سال یک دوره جدید دامپروری در کشور ایجاد شد که در اواخر این دوره کم‌کم گاوداری‌های تجمعی به وجود آمد و کارخانه‌های صنایع لبنی خصوصی شکل گرفت.

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان بیان داشت: در این دوره 40 ساله هم علوفه و هم تولید محدود بود، اما از سال 1370 به بعد گاوداری‌ها توسعه یافت و کارخانجات صنایع لبنی از جنبه دولتی خارج شد و بخش خصوصی به طور جدی به این عرصه وارد شد.

رهنمایی بیان داشت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش صنایع لبنی، یک سرمایه عظیم در مزرعه‌ها به تولید علوفه اختصاص یافته و سرمایه زیادتری هم به بخش صنایع تبدیلی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش کارخانه‌ها و صنایع لبنی اشتغال زیادی را در مزارع و کارخانه‌ها ایجاد کرده است، افزود: بنابراین باید حمایت خیلی جدی از بخش دامپروری کشور صورت گیرد.

رئیس اتحادیه دامداران با بیان اینکه هیچ‌کدام از انواع یارانه‌‌های تخصیصی به دامداران تاکنون برای تولید‌کنندگان شیر راضی‌کننده نبوده است، تصریح کرد: اختصاص یارانه به دامداران چه در قالب علوفه یارانه‌ای و چه در قالب وجه نقد، راضی کننده نبوده و به نظر می‌رسد که دولت باید قیمت شیر خام را آزاد کند.

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان بیان داشت: شیر  باید آزاد از دامدار خریداری شود و آزاد هم در اختیار مردم قرار گیرد، اما در عوض یارانه‌ دولت به زیربخش‌های کشاورزی اختصاص یابد.

رهنمایی گفت: دولت بجای پرداخت یارانه به تولید شیر که گاهی به دست تولید‌کنندگان هم نمی‌رسد، باید یارانه را صرف تجهیز زیربخش‌های کشاورزی کند و زیرساخت‌های بخش کشاورزی و مسائل مربوط به آب را تأمین کند.

فارس

(شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها