سه شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۴۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

واحدهای لبنیات سنتی موظف به نصب بنر شدند

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی گفت: چربی موجود در لبنیات سنتی طبیعی است و این واحدها تنها از خامه برای پرچرب شدن و تغلیظ محصولات خود استفاده می‌کنند و امکانات و دستگاه افزودن چربی غیر را ندارند.

علی رجبی خاطر نشان کرد: چربی موجود در لبنیات سنتی که در واحدهای تولیدی تولید می‌شود، چربی طبیعی موجود در شیر بوده و ماست و خامه‌های پرچرب نیز با خامه شیر تغلیظ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای کوچک تولیدی و سنتی لبنیات سنتی نیاز به دستگاه‌های خاص بوده که تنها در صنایع موجود است، افزود: شیر و ماست کم چرب نیز تنها در واحدهای سنتی تهیه می‌شود که مجهز به چرخ باشد، تا طی فرآیندی خامه طبیعی شیر را بگیرند.

رئیس اتحادیه لبنیات سنتی در مورد رعایت نکات بهداشتی و اطمینان مردم از سلامت لبنیات سنتی گفت: طی جلساتی که با وزارت بهداشت از قبل عید نوروز داشتیم، تمام اعضای اتحادیه لبنیات سنتی موظفند آموزش‌ لازم در مورد نحوه تهیه و رعایت نکات بهداشتی را بگذرانند که از ابتدای امسال 3 جلسه آموزشی با حضور تمام اعضا برگزار شده و گواهینامه بهداشتی را دریافت کرده‌اند.

رجبی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر طی تفاهمنامه‌ای که با وزارت بهداشت داشته‌ایم، تمامی اعضای اتحادیه لبنیات سنتی موظفند تا بنرهای مخصوص را نصب کرده و در صورت تخلف با آنها توسط بازرسان وزارت بهداشت برخورد خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه لبنیات هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شیر فله‌ای پرچرب 2200، ماست پرچرب گاوی 2800 تا 3000 تومان و ماست پرچرب گوسفند 5000 تومان است.

همچنین هر کیلو خامه رده ممتاز 18 هزار تومان، شیر کم‌چرب 1800 و ماست کم چرب 2500 تومان تعیین شده است.

وی گفت: همواره توصیه می‌شود تا مردم پس از خرید شیرخام فله‌ای به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانند، تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود.

فارس

(سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۵:۰۱
عدل اسا
۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
0
0

با بیست دقیقه جوشاندن که بیش از چهل درصدارزش غذایی ان ازبین میرود با این کارها ما را همرده مناطق فقیرنشین کشورهای هند وبنگلادش می کنند


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها