سه شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۳۹۰
گزارشگر : ۱۰۴۸
سرویس سرویس عمومی

قیمت یک پرس چلوکباب

رییس اتحادیه چلو کباب و خورش از عدم وجود نرخ‌نامه در این اتحادیه خبر داد و گفت: طبق قانون در رستوران‌ها باید غذاهای فرنگی و ایرانی که همراه با برنج نیست سرو شود که این موضوع رعایت نشده و تداخل صنفی محسوب می‌شود.

رحمن رحیم‌پور اظهار کرد: عرضه محصولات خوراکی همچون چلوکباب و چلو‌خورش توسط کافه‌ها و رستوران‌ها انجام می‌شود و در کنار آن‌ها مساجد و خانواده‌ها به پخت غذاهای چلو خورش به عنوان منبع درآمد نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: اکثرا واحدهای صنفی برای حفظ و جذب مشتری از برنج ایرانی استفاده می‌کنند که در حال حاضر قیمت عرضه برنج ایرانی نو ۶۸۰۰ تومان و کهنه آن ۷۵۰۰ تومان است و برخی واحدهای صنفی برای کاهش قیمت‌های خود از برنج غیر ایرانی استفاده می‌کنند.

رییس اتحادیه چلو کباب و خورش تهران بیان کرد: قیمت و نظارت نسبت به کیفیت و سرمایه‌گذاری در واحد صنفی صورت می‌گیرد و عدم وجود نرخ مصوب به دلیل ثبات قیمت مواد اولیه است.

رحیم‌پور یادآور شد: ۹۰درصد واحدهای صنفی از گوشت داخلی استفاده کرده که قیمت هر کیلو گوشت پاک کرده راسته برای پخت کباب برگ کیلویی ۶۰هزار تومان ،‌ راسته مخلوط برای پخت کباب کوبیده ۴۰ هزار تومان و گوشت خورشتی ران و سردست کیلویی ۴۰ هزار تومان است.

او با بیان که وجود واحدهای بدون پروانه کسب معضل این صنف به حساب می‌آید گفت: به طور میانگین برای خرید چلو کباب کوبیده ۱۰هزار تومان،‌چلو کباب برگ ۲۵ هزار تومان و چلو کباب جوجه ۳۰۰ گرمی ۱۲ هزار تومان هزینه صرف شود.

وی در پایان تاکید کرد:خانواده‌ها در منازل و ۲۰ درصد مساجد به بهانه جبران هزینه به پخت غذا روی آورده‌اند که این موضوع خلاف قانون نظام صنفی و رسالت اصلی مساجد است.

 

افکارنیوز

(سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها