سه شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۳۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
مدیر روابط عمومی پگاه تهران:

اسامی متخلفان را اعلام کنید

مدیر روابط عمومی شرکت شیر پگاه تهران، گفت: در شرایط کنونی که مردم ما شیر گریز شده‌اند، تشویش‌ها در این زمینه بیش از پیش سلامت جامعه را تهدید می‌کند و این برخلاف سیاست‌های کلی نظام بوده و کار ضدفرهنگی است.

عباس موسوی، در گفت و گو با کسب و کار اظهار کرد: در حالی که 90 درصد مردم از کمبود کلسیم رنج می‌برند و جایگاه ایران از نظر میزان مصرف سرانه شیر و لبنیات در میان 190 کشور جهان، در پایین‌ترین رتبه قرار دارد، انتشار خبرهای تایید نشده و غیرکارشناسی در این زمینه نه‌تنها کمکی به آشتی‌دادن مردم با شیر و لبنیات نمی‌کند بلکه آنها را به سمت استفاده از محصولات سنتی نیز می‌کشاند.

مدیر روابط‌عمومی پگاه تهران بر استفاده نکردن این کارخانه از روغن پالم تاکید کرد و افزود: ما نیازی به استفاده از روغن‌های گیاهی در محصولات‌مان نداریم چون به اندازه کافی روغن حیوانی تولید می‌کنیم. همچنین منافع ملی و سلامت جامعه برای این مجموعه بزرگ که در سراسر کشور پراکنده است، از هرچیزی مهم‌تر است.

   وی افزود: جدال صنایع شیر و لبنیات کشور با لبنیات سنتی در حالی ادامه دارد که در اروپا از 70 سال پیش به این جدال پایان داده شد و فروش شیر و لبنیات به صورت سنتی در این کشورها ممنوع بوده و جرایم سنگینی برای متخلفان درپی دارد.

   وی اظهار کرد: هرم غذایی در جهان تغییر کرده و کف این هرم به سمت استفاده از شیر و لبنیات است اما دولت‌های ما هنوز به عوامل مرگ و میر مردم (قند، شکر و روغن) یارانه می‌دهند و سوبسید شیر را که یک غذای کامل است و خاصیت دارویی نیز دارد، حذف می‌کنند!

    موسوی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر وجود روغن پالم در شیر و لبنیات توسط وزارت بهداشت، افزود: در هر صنف یا سازمانی (حتی دولتی)، امکان تخلف وجود دارد و مسئولان باید با آنها برخورد جدی کنند، به‌ویژه صنایع و یا سازمانی که با سلامت و بهداشت جامعه سر و کار داشته باشد.

   وی گفت:  اگر کارخانه یا تولیدکننده‌ای تخلف کرده، باید با آنها در چارچوب قانون برخورد شود و نامشان در رسانه‌ها اعلام و به مردم اطلاع‌رسانی شود اما تعمیم‌دادن این خطا به تمامی صنایع و کارخانه‌ها یک اشتباه است و مسئولان باید از عواقب آن آگاه باشند.

     وی در پایان با تاکید بر اهمیت‌دادن صنایع شیر ایران (پگاه) به سلامت مردم، افزود: شعار ما همچنان استفاده از شیر پاستوریزه است و برای آشتی بیشتر مردم با این ماده خوراکی حیاتی و مهم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم. شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) آمادگی دارد تا در هر زمان که کارشناسان بخواهند از مراحل تولید شیر و فرآورده های آن در این مجموعه بازرسی نمایند و به مردم عزیز این اطمینان خاطر را  می‌دهیم که محصولاتشرکت پگاهکاملا سالم  بوده و  دارای تمامی استانداردهای لازممی باشند .
(سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها