جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۲۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
رییس اتحادیه بنکداران

مصرف شیر و ماست پرچرپ کاهش یافت

رییس اتحادیه بنکداران گفت: استقبال مردم از شیر و ماست پرچرب بدلیل استفاده از روغن پالم در این محصولات کم شده است.

محمد آقا طاهر، رییس اتحادیه بنکداران تهران در خصوص استفاده از روغن پالم در شیر و ماست پرچرب اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مردم به استفاده از شیر کم چرب رو آورده اند زیرا به نظر آنها این شیر سالم تر است.

وی افزود: در گذشته نیز از روغن پالم در شیر استفاده می شد اما به نظر می رسد درصد استفاده از این روغن در حال حاضر بیشتر بدلیل صرفه اقتصادی شده است و جای تعجب دارد که چرا نمایندگانی که از سوی اداره استاندارد و اداره بهداشت در کارخانجات حضور دارند این مسئله را با تاخیر عنوان کردند در حالی که افشاء چنین موضوعاتی که به سلامت مردم مربوط می شود ضروری است.

آقا طاهر با اشاره به ضرر و زیان این روغن گفت: روغن پالم بدلیل کلسترول بالا موجب افزایش سکته های قلبی و مغزی می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون دولت اقدام به معرفی و برخورد با کارخانجاتی که از این روغن استفاده می کنند نکرده است ادامه داد: اکثر کارخانجات تولیدکننده شیر و لبنیات از این روغن استفاده می کردند و این موضوع باعث ایجاد مشکل برای صنایع شیر می شد اما از این پس با اعلام این موضوع و پافشاری مردم در عدم خریدشیر پرچرب این موضوع نیز حل خواهد شد.

رییس اتحادیه بنکداران در خاتمه گفت: امیدواریم موضوع روغن پالم نیز همانند استفاده از وایتکس در شیرها که سال گذشته مطرح شد به فراموشی سپرده نشود.

ایلنا

(جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها