شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۵
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۰۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صدور کارت بازرگانی 5 ساله برای تجار خوش‌نام

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با ارائه کارت بازرگانی هوشمند، اطلاعات لازم بازرگانان در دسترس سازمان‌های مرتبط قرار می‌گیرد و بنا داریم تا کارت بازرگانی تجار خوشنام با اعتبار ۵ ساله تمدید شود، ولی آنهایی که برای نخستین بار کارت بازرگان می‌گیرند، یکساله خواهد بود.

غلامحسین شافعی در مورد آخرین وضعیت صدور کارت بازرگانی به صورت هوشمند گفت: از یکسال پیش کارت بازرگانی به جای دفترچه‌ای برای افرادی که تقاضای کارت بازرگانی دادند، به صورت هوشمند صادر می‌شود و طی برنامه‌ای به مرور کارت‌های قدیمی‌تر نیز به صورت هوشمند درمی‌آید.

وی در مورد مزایای کارت هوشمند بازرگانی گفت: این کارت‌ها بروکراسی‌های زائد اداری را حذف کرده و به کار سرعت عمل می‌دهد، در عین حال اطلاعات آنلاین بازرگانان اعم از میزان مبادلات، تاریخ صدور و انقضای کارت مشخصات کامل شرکت و فعالیت‌های اقتصادی اعم از صادرات و واردات مشخص می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین به این نکته اشاره کرد که با این کار گمرک جمهوری اسلامی‌، سازمان ثبت و استاندارد و سایر سازمان‌های مرتبط با تجارت می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را در این بسته کارت هوشمند بازرگانی دریافت کنند و جلوی موازی‌کاری‌ گرفته می‌شود.

شافعی با اشاره به اینکه وزرات صنعت‌،معدن و تجارت در برنامه جدید خود بنا دارد تا مدت اعتبار کارت‌های بازرگانی را مجددا برای تجار 5 ساله کند، گفت: فعلا این مسئله برای تولید‌کنندگان تائید شده و این امر در مورد صادر کننده و وارد کنندگان نیز در سازمان توسعه تجارت در حال بررسی است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

شافعی تصریح کرد که نظر اتاق بازرگانی این است که بنا به میزان اعتبار بازرگان یا تولید‌کننده، اعتبار کارت بازرگانی از یک تا 5 سال تمدید شود، یعنی افرادی که برای نخستین بار کارت بازرگانی می‌گیرند، مدت اعتبار یکساله برایشان در نظر گرفته شود و برای تجار خوش‌نام کارت‌ 5 ساله بازرگانی صادر شود، چرا که معتقدیم کارت بازرگانی نوعی تسهیل در محیط کسب و کار است و یک کمیته‌ای از اتاق ایران و سازمان توسعه تجارت مدتی است، روی این مسئله کار می‌کند.

فارس

(شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها