پنج شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۹۵۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

سیستان و بلوچستان بزرگترین تولیدکننده میگو است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین محورهای فعالیت شیلات تکثیر و پرورش میگو است.

یعقوب جدگال با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که دوبار در سال میگو در آن پرورش می‌یابد و الگویی برای کل کشور است، افزود: پرورش میگو در استان سیستان و بلوچستان (چابهار) با عنایت به ویژگی‌های خاص منطقه از قبیل دمای مناسب، کیفیت آب، وجود اراضی وسیع و بلا معارض، در دسترس بودن آب دریا و..... چشم انداز روشن و موفقیت آمیزی را فراهم کرده آست

وی بیان کرد: همواره بالاترین برداشت در واحد سطح و بیشترین میانگین وزنی در سطح کشور مربوط به این استان است.

جدگال افزود: بر اساس مطالعات بعمل آمده تاکنون بالغ بر 42 هزار هکتار اراضی مناسب برای پرورش میگو در سواحل جنوبی استان شناسایی شده که سایت 4000 هکتاری پرورش میگوی غرب رودخانه باهوکلات (گواتر) فعالیت می‌کند.

وی اظهارکرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوب سیستان و بلوچستان در زمینه توسعه صادارت، برخی فعالیت‌ها مانند راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی مبدا - مقصد از بنادر کشورهای جنوب شرق آسیا به بندر چابهار ارائه شده که در دستور کار مطالعات جدی قرار گرفته است.

جدگال گفت: وجود منابع غنی دریائی و آبزیان و اراضی و اقلیم مناسب در سواحل جنوبی برای توسعه فعالیت‌های شیلاتی و صیادی و صنایع مرتبط با شیلات برای واقع‌شدن استان در مجاورت آب‌های گرم دریای عمان و اقیانوس هند بعنوان قابلیت محوری و موثر سیستان و بلوچستان در جنوب کشور است.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها