دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۴۵۷
گزارشگر : ۱۰۴۸
سرویس سرویس عمومی

از افطاری های 120 هزار تومانی رستوران گردان تا پهن شدن سفره برای ایتام

برپایی مراسم افطاری شهرداری تهران در ماه رمضان و به ویژه برنامه هایی که در برج میلاد برای شهروندان برپا می شود مورد انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است.

هر چند بسیاری از برنامه های شهرداری در برج میلاد در محوطه این برج و طبقات پایین آن برگزار می شود و مراجعه کنندگان می توانند از فعالیت‌ها و برنامه‌های افطار در این طبقات به صورت رایگان بهره مند شوند اما در این برنامه ها آنطور که باید اقشار هدفی که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرند دیده نشده اند.
راهکارهای مختلفی برای حضور خانواده ها در برج میلاد وجود دارد. خانواده ها یا می توانند خود در برنامه های برپا شده در طبقات پایین این برج حاضر شوند و یا اینکه با شرکت در تورهای ویژه گردشگری ماه مبارک رمضان و انتخاب یکی از تورهایی که بازدید از برج میلاد نیز در آن گنجانده شده، از برنامه های فرهنگی که مسوولان شهرداری تهران برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته اند بهره مند شوند که اگر این چنین باشد خانواده ها باید برای هر نفر 23 و یا 25 هزار تومان بپردازند.
بدون شک، امسال نیز همانند سال های گذشته شهرداری تهران در برپایی مراسم افطار با ضعف هایی همراه بوده است. ضعف هایی که از زمان آغاز ماه مبارک رمضان بارها به آن اشاره شده است.
اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با برپایی مراسم های افطار در شهرداری تهران می گوید: شهرداری تهران نباید برای برپایی مراسم های افطار خود از بودجه بیت المال استفاده کند.
وی می افزاید: مراسمی که از سوی شهرداری تهران و به خصوص در برج میلاد برپا می شود باید با اصول دینی و موازین ماه مبارک رمضان هم خوانی داشته باشد و امیدوار هستیم مسوولان شهرداری تهران در روزهای باقی مانده از این ماه، دقت بیشتری در برپایی هر چه مطلوب تر برنامه های خود داشته باشند.
همچنین در این ماه، شهرداری تهران برنامه های افطار برای ایتام تهرانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. هر شب 100 کودک تهرانی میزبان رستوران سنتی برج میلاد هستند و در مراسم افطار این برج شرکت می کنند اما باید دید در انتخاب این کودکان چه فاکتورهایی مورد توجه قرار می گیرد و
برنامه های هر شب این برج، برای کودکان همانند مراسم هفته رستورانگردی است که کودکان کار میهمان رستوران های پایتخت بودند و برنامه ها با بی نظمی تمام برگزار می شد و یا برنامه ها با نظمی بهتر برگزار می شود.
برپایی مراسم در برج میلاد و آن هم تنها برای کودکان یتیم و نیازمند پایتخت، موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. هزینه افطار در رستوران سنتی برج میلاد برای هر نفر 25 هزار تومان است و مسوولان شهرداری تهران می توانستند با صرف این هزینه در مناطق مختلف شهر، کودکان را به همراه خانواده هایشان در این طرح شریک کنند.
فاطمه دانشور، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در این باره می گوید: بهتر بود به جای برپایی مراسم افطار در برج میلاد، برنامه های افطاری در مناطقی که خانواده های نیازمند زیادی ساکن هستند برپا می شد. در بسیاری از مناطق پایتخت، از جمله منطقه 20، 15 و 12 کودکان کار و خانواده هایشان ساکن هستند و اگر سفره های افطار به این مناطق آورده می شد، خانواده ها نیز می توانستند از آن بهره مند شوند.
وی می افزاید: در صورتی که شهرداری تهران، اقدام به برپایی سفره های افطار در مناطقی که ساکنان نیازمند زیادی را در خود جای داده می کرد، علاوه بر فرهنگ سازی، برنامه ها هدفمند تر نیز برگزار می شد.
همچنین یکی دیگر از برنامه های در نظر گرفته شده ویژه ماه مبارک رمضان از سوی مسوولان شهرداری تهران، وِیژه برنامه شب های شیدایی است که هر شب از ساعت 22:30 در محل رودخانه هورالعظیم باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.
در این مراسم نیز برنامه هایی همچون برگزاری نمایشهای دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان این عرصه، تقدیر از چهره های دینی و صداهای ماندگار در دستور کار قرار گرفته شده است.
برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به این برنامه ها نیز انتقاداتی را وارد دانسته اند.
ابوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره می گوید: بهتر بود شهرداری تهران به جای برپایی مراسم شب های شیدایی و سایر برنامه هایی که در برج میلاد برگزار می کند مراسم های خود را در مناطق کم برخوردار پایتخت برگزار می کرد.
وی می افزاید: در بسیاری از مناطق شهر، برنامه هایی برگزار می شود که توجیه منطقی ندارد و پیش از آغاز این ماه نیز، تذکراتی نسبت به برپایی این مراسم به شهرداری داده شده بود اما هم اکنون شاهد برپایی آن هستیم.
باید به این موضوع توجه شود که مراسم مختلفی که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی شهرداری تهران برگزار می شود بسیار متنوع است و هر یک از شهروندان می توانند به فراخور درآمدهای خود از آنها بهره مند شوند.
حجت الاسلام میثم امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به انتقادها از نحوه برگزاری مراسم های مختلف ویژه ماه مبارک رمضان در برج میلاد و سایر مکان های شهرداری می گوید:
امکاناتی که در طبقات بالای برج میلاد وجود داشته همواره با دریافت هزینه همراه بوده و تنها تخفیف‌های ویژه‌ای برای خانواده‌های شهدا، دانشجویان و دانش‌آموزان اعمال می‌شده است.
وی می افزاید: در سال جاری نمایشگاه در محوطه و طبقات پایین برج میلاد برگزار شده و مراجعه برای بازدید از همه فعالیت‌ها و برنامه‌های افطار در این طبقات رایگان است و تنها مراجعه‌ کنندگان برای خرید آثار باید هزینه پرداخت کنند. تمام تلاش خود را کرده ایم که برنامه های ما کمترین هزینه را برای شهروندان داشته باشد.
به هر ترتیب، برنامه های افطار در شهرداری تهران و زیر مجموعه های آن بسیار متفاوت است.
از برگزاری مراسم افطار ایتام در برج میلاد تهران، مراسم شب های شیدایی در باغ موزه دفاع مقدس و برنامه های گردشگری ویژه رمضان گرفته تا افطاری هایی که شهروندان می توانند با پرداخت 120 هزار تومان در رستوران گردان برج میلاد تهران از آن بهره مند شوند.
اخبار مرتبط
بکارگیری نیروهای بسیج در راستای تشدید مبارزه با سرقت
کشف بیش از 2 میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در جنوب کشور
برنامه های فرهنگی شهرداری موجب نشاط معنوی شهر می شود
تور تهرانگردی برج میلاد تهران بیشترین متقاضی را در بین شهروندان دارد
عدم اعلام ابلاغیه ای در خصوص تخصیص بودجه به بخش و حمل و نقل به شهرداری
گزارش تصویری مرتبط
نمایشگاه های خودرو تنها معارضان حقوق شهروندان نیستند
شهر پردیس و توسعه شهرسازی در همسایگی تهران بزرگ (2)
شهر پردیس و توسعه شهرسازی در همسایگی تهران بزرگ (1)

 

 

 

 

موج
(دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها