چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۸۵۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قرص گوجه فرنگی ساخته شد

گر علاقه ای به میوه و سبزیجات ندارید اما از سویی می خواهید مراقب قلب خود باشید دانشمندان راه حلی را برای این مشکل عرضه کرده اند.

 پژوهشگران دانشگاه کمبریج، "قرص گوجه فرنگی" ساخته اند که مملو از لیکوپن است.یک قرص Ateronon حاوی میزان زیادی لیکوپن – به اندازه 900 گرم گوجه فرنگی- است.
لیکوپن رنگدانه ای عامل رنگ قرمز گوجه فرنگی و بسیار مفید برای سلامتی است.

اکنون، پژوهشگران دانشگاه کمبریج نشان داده اند این مکمل سلامت رگهای خونی را در افراد مبتلا به سکته قلبی، آنژین و دیگر بیماری های قلبی و عروقی بهبود می دهد.
در افرادی که به مدت دو ماه ، روزانه یک عدد از این قرص که یک پوند قیمت دارد مصرف کردند، سلولهای حیاتی موجود درون رگهای خونی سلامت تر شدند.

این سلول های اندوتلیال برای حرکت خون در بدن ضروری هستند و خطر سکته قلبی و مغزی را در آینده از بین می برند. 

              گوجه فرنگی

تا پایان این مطالعه در افرادی که قرص لیکوپن را مصرف کردند رگهای خونی توانستند 50 درصد بیشتر، باز شده و جریان خون را بهبود بخشند.در این مدت، سطح و کیفیت فعالیت گلبول های خونی در قلب بیماران به خوبی افراد سالم بود.
این بهبود در حالی مشاهده شد که داوطلبان تحت درمان با قرص های فشارخون، استاتین ها و دیگر قرص های طراحی شده برای بهبود سلامت قلب، بودند.
این قرص گوجه فرنگی، فشار خون و یا انعطاف پذیری عروق را تحت تاثیر قرار نداده است.محققان می گویند باید آزمایش های بلند مدت بیشتری انجام شود تا تاثیر مصرف Ateronon بر کاهش خطر سکته قلبی و مغزی مشخص شود.لیکوپن بیشتری تاثیر را در رژیم غذایی دارد بویژه وقتی با روغن زیتون مخلوط شود.

محققان این طرح تاکید دارند مصرف روزانه قرص گوجه فرنگی جایگزینی برای دیگر درمانها نیست اما وقتی همراه با دیگر داروها مصرف شود، فواید افزوده ای دارد.

پیش از این، تاثیرات لیکوپن بر پیشگیری از سرطان پروستات و افزایش تعداد اسپرم نشان داده شده بود.نتایج این تخقیقات در نشریه PLOS ONE منتشر شده است.


 مهر

(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها