چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۸
سرویس : گزارش تصویری
کد خبر : ۴۸۵۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس گزارش تصویری

چای را اینگونه بنوشید تا دندان هایتان سالم بماند

دانشیار بخش دندان کودکان دانشگاه دندانپزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف چای تلخ را یک رکن اساسی در حفظ سلامت دندان دانست.

 دکتر بهشته ملک افضلی متخصص دندانپزشکی کودکان  با توجه نحوه صحیح مصرف چای و انواع شیرین کننده ها به همراه آن که در حفظ سلامت دندان می تواند به افراد کمک کند گفت: در درجه به افراد توصیه می شود چای را تلخ و بدون هیچ گونه مواد شیرین کننده ای مصرف کنند.

وی افزود: اما اگر افراد تمایل به مصرف چای تلخ نداشتند به آنها گفته می شود در یک لیوان چای خود به مقدار یک قاشق چایخوری شکر اضافه کنند و سپس میل کنند. ملک افضلی با اشاره به برخی از افراد که چای را با خرما مصرف می کنند گفت: مضرات مصرف خرما کم تر از قند است.


 چای


این متخصص دندانپزشکی کودکان با توجه به استفاده از مسواک پس از مصرف چای گفت: تاثیر استفاده یا عدم استفاده از مسواک پس از مصرف چای در حفظ سلامت دندان و جلوگیری از تغییر رنگ آن هیچ دلیل علمی ندارد.

ملک افضلی، دانشیار بخش دندان کودکان دانشگاه دندانپزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان به والدین توصیه می شود پس از مصرف قطره آهن به مقدار فراوان به کودک خوب آب برای نوشیدن بدهند.

وی با بیان اینکه تغییر رنگ دندان کودکان پس از مصرف قطره آن به دو عامل اساسی بستگی دارد خاطر نشان کرد: جنس دندان و قدرت جذب قطره آهن در تغییر رنگ دندان کودکان فرسودگی آن نقش بسزایی دارد به گونه ای که در برخی کودکان این تخریب و آسیب دیده نمی شود. 


آریا

(چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها