یکشنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۸۴۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

واردات سیل‌وار خشکبار!

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: واردات سیل‌وار آجیل و خشکبار، این صنعت را به مرز نابودی رسانده است.

علیرضا ارزانی ممقانی، با بیان اینکه در زمینه واردات بی‌رویه آجیل و خشکبار هیچ اقدامی انجام نشده است، توضیح داد: این واردات بی‌رویه ریشه تولید داخلی را خشک می‌کند. در برخی از اقلام خشکبار به واردات نیاز است اما این واردات بدون نظارت و کارشناسی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بارها برای جلوگیری از واردات بی رویه از سازمان‌های مربوط درخواست رسیدگی کرده‌ایم اما این قضیه از ابعاد مختلف نیازمند توجه است و این مشکل هنوز رفع نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد ضمن ابراز خرسندی از پیوستن این اتحادیه به سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: امیدواریم جهاد کشاورزی اتحادیه‌ها را جدی گرفته و در جهت رفع این مشکلات از نظرات اعضا استفاده کند.

ارزانی ممقانی با اشاره به تولید انحصاری برخی اقلام خشکبار در کشور گفت: در برخی از اقلام توان صادرات را نیز داریم اما نه تنها این اقلام صادر نمی‌شود بلکه ما سالانه با سیل عظیم و بدون حساب و کتاب واردات این اقلام مواجهیم که مقدار قابل توجهی نیز به صورت قاچاق وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه تا چندی پیش ایران اولین تولیدکننده و صادرکننده پسته در دنیا بود، افزود: در حال حاضر ایران دومین تولیدکننده و اولین صادرکننده پسته در جهان است و هر چند کیفیت پسته آمریکا به ایران نمی‌رسد اما جایگاه اولین تولیدکننده پسته در دنیا را از آن خود کرده است. آمریکا توان رقابت با پسته ایران را نخواهد داشت به شرطی که ما برنامه منسجم داشته باشیم و تصمیماتمان مثل دوره گذشته به روی کاغذ خلاصه نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد با اشاره به سرمازدگی‌های اخیر محصولات در استان گفت: امسال تولید برگه زردآلو و بادام صفر خواهد بود چرا که سرمازدگی‌های اخیر و عدم استفاده از روش‌های نوین در کشاورزی این محصول را تقریبا نابود کرده است.

ایسنا

(یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها