یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۵۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۴۸۲۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
مهندس سیدیوسف رئیسی رئیس هیات مدیره:

واتا با مشتری‌مداری 30 تا 40 درصد بازار آب معدنی را می‌گیرد

آب معدنی واتا یکی از نام‌های شناخته شده و مورد اعتماد در این صنعت است که از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر سهم بالایی در بازار به خود اختصاص داده است.

 برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این مجموعه، مصاحبه‌ای با مهندس سید یوسف رئیسی, رئیس هیات مدیره این شرکت انجام دادیم که می‌خوانید.

آب معدنی واتا

 لطفا توضیح مختصری در مورد تاسیس و فعالیت این شرکت بیان کنید.


سید یوسف رئیسی: این شرکت از سال 1384 با هدف تولید آب معدنی و رقابت در بازار آب معدنی ایران، که در آن زمان هنوز بازاری بکرو مستعد بود فعالیت خود را آغاز کرد و از زمان تاسیس تاکنون با مدیریت مبتنی بر کیفیت و توجه به فرهنگ سلامت هموطنان با هدف رشد الگوی مصرف آب معدنی در کشور و فرهنگ‌سازی در راستای بالا بردن سرانه مصرف هموطنان، به طورمستمر به رشد و شکوفایی خود ادامه می‌دهد.


 نظرتان در مورد نمایشگاه آگروفود چیست. این نمایشگاه چه کمکی می تواند به صنعت شما بکند؟
سید یوسف رئیسی:  با توجه به گستردگی تبلیغات نمایشگاه آگروفود و طیف گسترده بازدیدکنندگان، این نمایشگاه را امکان و موقعیت مناسبی برای ارتباط مستقیم مدیران شرکت با مصرف‌کنندگان و مخاطبان خود می‌دانیم. حضور در این نمایشگاه ما را در موقعیت ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و می‌توانیم از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مصرف‌کنندگان خود در پیشرفت و بهبود اهداف خود استفاده کنیم.
 فکر می‌کنید چه سهمی از بازار را در اختیار دارید . چه برنامه‌هایی برای گسترش آن دارید؟
 هر چند آمار قابل استناد و دقیقی از میزان تولید و مصرف آبمعدنی در کشور وجود ندارد اما فکر می‌کنیم در حدود 15 تا 20 درصد از سهم کل آبمعدنی کشور در اختیار آبمعدنی واتا قرار دارد که با توجه به دورنمای افزایش تولید و فروش در آینده امیدواریم سهم واتا را در بازار به 30 تا 40 درصد برسانیم که برای دورنمای 5 ساله هدف مطلوبی است و دور از دسترس نمی‌باشد.


 
مهم‌ترین چالش پیش روی صنعت آبمعدنی کشور را چه می دانید؟

سید یوسف رئیسی: عمده‌ترین چالش، پایین بودن سرانه مصرف در کشور است که حتی به یک بیستم سرانه مصرف در کشور ترکیه که از لحاظ فرهنگی و نیز میزان جمعیت نزدیک به کشورمان است نمی‌رسد و هنوز با ایده‌آل‌های مصرف آب معدنی در جهان فاصله بسیار زیادی وجود دارد. این کوچک بودن بازار و رقابت منفی تولیدکنندگان بومی که با قیمت‌های بسیار نازل اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند از چالش‌های مهم دیگر در این بخش است. همچنین کرایه‌های سنگین حمل و هزینه‌های پخش بالا نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده این محصول دارد و همگی این عوامل باعث شده تا در نهایت قیمت فروش محصول نزدیک به قیمت تمام شده باشد که این امر حاشیه سود و بقای تولیدکنندگان آب معدنی را تهدید می‌کند.


 البته ما به رفع این مشکل امیدواریم چرا که تاثیر مستقیم افت کیفیت شبکه توزیع شهری در اکثر کلان شهرهای کشور، افزایش جمعیت جوان و آگاه و تحصیل‌کرده، تغییرات اقلیمی و افزایش دما و احتمالا خشکسالی‌های دهه‌های آتی و عدم دسترسی گسترده و آسان به آب شهری همگی تغییر رویکرد عمومی مصرف در کشور و توسعه بازار این صنعت را نوید می‌دهد و علیرغم فاصله‌ای که بین سرانه مصرف در ایران و کشورها و جوامع پیشرفته وجود دارد، نشانه‌ها حاکی است که طی دهه‌های آتی این
فاصله‌ها کمتر شده و آبمعدنی واتا نیز در یک فضای پویا به عنوان یکی از پیشروان این صنعت ایفای نقش خواهد کرد.
 شما برنامه‌‌ای برای گسترش شبکه توزیع خود دارید؟


سید یوسف رئیسی: با توجه به اینکه پخش آبمعدنی گرم و مویرگی است امیدواریم با اضافه نمودن ناوگان پخش و گسترده کردن امکانات در پایتخت و سایر نقاط کشور به بازارهای جدید دست یابیم، روش‌های نوین بازاریابی و فرهنگ‌سازی از طریق انجمن و نشریات، پوستر، کاتالوگ و نفوذ در افکار مختلف جامعه و اطلاع‌رسانی در مورد فواید مصرف آبمعدنی که همگی به نوعی در بالا رفتن مصرف بین مردم تاثیر گذار است به موازات پخش گرم در جذب مشتریان جدید و توسعه بازار کمک می‌کند.


همزمان با توسعه بازارهای جدید می‌بایست به قضیه بازارداری نیز با دید کلان‌تری نگریست و همواره نسبت به حفظ مشتریان وفادار خود که سالیان درازی است مصرف‌کننده این محصول بوده‌اند و به صورت عمیق به این محصول انس گرفته‌اند توجه ویژه‌ای داشت که از همین رو حفظ ثبات در کیفیت پاک و سالم محصول، و توجه به کودکان دلبند که امید و مایه شادی زندگی انسان می‌باشد نیز جزئی از اهداف این شرکت می‌باشد.

 

 

 

منبع : اقتصاد و نمایشگاه

 

(یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳) ۲۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها